Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 341802

Bioetička uporišta korporativne društvene odgovornosti


Rinčić Lerga, Iva
Bioetička uporišta korporativne društvene odgovornosti // 6. Lošinjski dani bioetike / Hrvoje Jurić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2007. str. 131-132 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Bioetička uporišta korporativne društvene odgovornosti
(Bioethical Strongholds of Corporate Social Responsibility)

Autori
Rinčić Lerga, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
6. Lošinjski dani bioetike / Hrvoje Jurić - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2007, 131-132

ISBN
978-953-164-110-4

Skup
6. Lošinjski dani bioetike

Mjesto i datum
Mali Lošinj, Hrvatska, 10.-13.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
bioetika; odgovornost; korporacija; korporativna društvena odgovornost
(bioethics; responsibility; corporation; corporate social responsibility)

Sažetak
Pojam odgovornosti sve do prvih desetljeća 20. stoljeća prvenstveno se susretao unutar pravnog područja gdje se njegovo značenje uglavnom svodilo na pravnu uračunljivost koja pretpostavlja znanje, volju i(li) slobodu, da bi u posljednjih nekoliko desetljeća postao jednim od središnjih etičkih pojmova. Pojam odgovornosti u tom značenju podrazumijeva važnost etičkog razumijevanja samo-svjesnih moralnih obaveza, razboritost u moralnom prosuđivanju, osobna nastojanja nužna za efektivno moralno djelovanje, široku primjenu ovlasti i autoriteta u socijalnom okružju, odgovornost prema samom sebi i drugima u donošenju moralnih odluka. Unatoč evidentnom porastu teoretskog izučavanja, ali i porastu interesa za samu praksu odgovornosti u smislu etičke kategorije, jednoznačno i nedvosmisleno određivanja spomenutog pojma teško je ponuditi. Štoviše, danas je već moguće govoriti o različitim vrstama odgovornosti – tako literatura prepoznaje uzročnu odgovornost, osobnu odgovornost, političku i kolektivnu odgovornost, a u posljednje vrijeme sve je prisutniji i pojam korporativne odgovornosti. Korporativna društvena odgovornost (Corporate social responsibility - CSR) koncept je koji sugerira da su moderne korporacije dužne brinuti ne samo o profitu i dobrobiti svojih dioničara (stockholders), već u svoje djelovanje i donošenje poslovnih, ali i etičkih odluka moraju uključivati interese šire zajednice (zaposlenika, partnera, kupaca, dobavljača, investitora, ali i stanovništava lokalne zajednice) (shareholders), brinuti o napretku društva s posebnim interesom na zaštitu i očuvanju okoliša. Korporativna društvena odgovornost bliska je principima održivog razvoja po kojima se poslovne odluke ne donose samo temelju financijskih interesa već u sebi nužno uključuju socijalne, etičke i druge posljedice. Polazeći od stajališta po kojem bioetika danas nastoji biti etika nove epohe u kojoj dominiraju suvremene multinacionalne globalne korporacije u izlaganju ćemo pokušati otvoriti na pitanja da li i na koji način bioetička odgovornost može i treba biti korisna definiranju smjernica i ostvarivanju korporativne društvene odgovornosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
062-1300990-0798 - Bioetika i kultura (Nada Gosić, )

Ustanove
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Iva Rinčić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Rinčić Lerga, Iva
Bioetička uporišta korporativne društvene odgovornosti // 6. Lošinjski dani bioetike / Hrvoje Jurić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2007. str. 131-132 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Rinčić Lerga, I. (2007) Bioetička uporišta korporativne društvene odgovornosti. U: Hrvoje Jurić (ur.)6. Lošinjski dani bioetike.
@article{article, author = {Rin\v{c}i\'{c} Lerga, I.}, year = {2007}, pages = {131-132}, keywords = {bioethics, responsibility, corporation, corporate social responsibility}, isbn = {978-953-164-110-4}, title = {Bioethical Strongholds of Corporate Social Responsibility}, keyword = {bioethics, responsibility, corporation, corporate social responsibility}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Mali Lo\v{s}inj, Hrvatska} }