Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Otvaranje riječkoga Hrvatskoga narodnog kazališta suvremenom hrvatskom dramskom pismu – drame Nine Mitrović i Dore Delbianco (CROSBI ID 536307)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ljubić, Lucija Otvaranje riječkoga Hrvatskoga narodnog kazališta suvremenom hrvatskom dramskom pismu – drame Nine Mitrović i Dore Delbianco // Riječki filološki dani 7 – Kazališna Rijeka. Suvremena filološka misao / Srdoč-Konestra, Ines ; Vranić, Silvana (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 137-146

Podaci o odgovornosti

Ljubić, Lucija

hrvatski

Otvaranje riječkoga Hrvatskoga narodnog kazališta suvremenom hrvatskom dramskom pismu – drame Nine Mitrović i Dore Delbianco

Riječko je Hrvatsko narodno kazališta Ivana pl. Zajca devedesetih godina dvadesetog stoljeća sustavno uvrštavalo na svoj repertoar hrvatske dramske pisce. Uz naslove M. Krleže i R. Marinkovića te komediografa P. Budaka, M. Grgića, kao i domaćega pisca D. Gervaisa, na repertoaru se pojavljuju dramatizacije (Vježbanje života N. Fabria i Vuci M. Cihlara Nehajeva), ali i djela suvremenih pisaca poput M. Gavrana, L. Paljetka te D. Lukića i L. Kaštelan). U devedesetima stasa generacija mladih dramatičara kojima se djela izvode na pozornicama ostalih hrvatskih kazališta, a početkom ovoga desetljeća riječka se scena sve više otvara njihovim djelima. Uz I. Vidića i F. Šovagovića, značajni su repertoarni pomaci učinjeni inscenacijama triju drama mladih hrvatskih dramatičarki, Nine Mitrović (Komšiluk naglavačke, 2003. i Ovaj krevet je prekratak ili samo fragmenti, 2006.) i Dore Delbianco (Prokleti ne idu na Bali, 2004.). Uz sažetu analizu repertoarnih kretanja u riječkom HNK-u s obzirom na suvremenu hrvatsku dramu, rad će se podrobnije pozabaviti trima navedenim dramama dviju autorica. Obje dramatičarke svoje su dramsko pismo provjerile u drugim hrvatskim kazalištima predstavivši se kao pripadnice najmlađe dramatičarske generacije. Analizom njihovih drama i njihova dramskog pisma istaknut će se osnovne poveznice sa suvremenim hrvatskim dramskim opusima, ali će se odrediti i njihove osobitosti. Uvrstivši djela nekolicine suvremenih autora na repertoar, riječko je HNK iskazalo otvorenost i dobru mjeru odvažnosti naručujući pojedine dramske tekstove, ali i brzo reagirajući na pojavljivanje novih naslova.

Hrvatsko narodno kazalište u Rijeci; hrvatsko kazalište; suvremena hrvatska drama; Nina Mitrović; Dora Delbianco

nije evidentirano

engleski

Croatian national theatre in Rijeka opening toward contemporary Croatian drama – plays by Nina Mitrović and Dora Delbianco

nije evidentirano

Croatian National Theatre in Rijeka; Croatian theatre; contemporary Croatian drama; Nina Mitrović; Dora Delbianco

nije evidentirano

Podaci o prilogu

137-146.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Riječki filološki dani 7 – Kazališna Rijeka. Suvremena filološka misao

Srdoč-Konestra, Ines ; Vranić, Silvana

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-6104-64-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti