Pregled bibliografske jedinice broj: 341494
Primjena Programa poticanja senzorne integracije u habilitaciji/rehabilitacijij djece i mladih s autističnim spektrom poremećaja
Primjena Programa poticanja senzorne integracije u habilitaciji/rehabilitacijij djece i mladih s autističnim spektrom poremećaja // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb, Hrvatska: Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. str. 130-131 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 341494 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena Programa poticanja senzorne integracije u habilitaciji/rehabilitacijij djece i mladih s autističnim spektrom poremećaja
(Using the program for sensory integration stimulation in the habilitation/rehabilitation of children and youth with autism spectrum disorders)
Autori
Fulgosi-Masnjak, Rea ; Masnjak, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima
/ Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007, 130-131
ISBN
978-953-6418-58-9
Skup
Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2008. - 16.06.2008
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
senzorna integracija; autistični spektar poremećaja
(sensory integration; autism spectrum disorders)
Sažetak
Primjenom habilitacijsko – rehbailitacijskog programa poticanja senzorne integracije u radu s djecom i mladima s ASP željelo se utjecati na povišenje njihove senzorne integracije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li i kakve su prirode teškoće u senzornoj integraciji ovih osoba kako bi se izradio i primijenio poseban individualizirani Program poticanja senzorne integracije. U tu je svrhu ispitan uzorak N=27 korisnika Centra za autizam zagreb, oba spola, u dobi od 7 – 21 godine. Ženskih ispitanika bilo je 9, a muških 18. U dnevnom tretmanu bilo je 13 korisnika, dok je njih 14 institucionalno smješteno. Ispitivanje je provedeno u 2 vremenske točke, tako da su ispitanici inicijalno i finalno procijenjeni Sustavom za procjenu senzorne integracije (prijevod i adaptacija, Fulgosi – Masnjak i sur., 2003). Osim toga, provedena je i tehnika sustavnog promatranja. Na osnovu inicijalnih rezultata procjene koji su ukazali na specifične teškoće senzorne integracije u pojedinim osjetnim područjima, izrađeni su individualizirani habilitacijsko – rehabilitacijski programi koji su sustavno provođeni kroz jednogodišnji vremenski period. Finalan procjena pokazala je učinkovitost primijenjenih programa rada u poboljšanju stupnja senzorne integracije u nekim osjetnim područjima naših ispitanika. Ovakav pristup u izradi habilitacijsko – rehabilitacijskih programa rada, temeljen na objektivnoj procjeni funkcioniranja ispitanika, ne samo da se pokazao učinkovit kod ispitanog uzorka, nego pruža smjernice za izradu sličnih programa čiji će se efekti također moći objektivno pratiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-000000-2306
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Rea Fulgosi-Masnjak
(autor)