Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 341374

Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra


Frey Škrinjar, J; Sladić I.
Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. str. 111-111 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 341374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra
(Social-cogniton skills from perspective of autistic spectrum disorders)

Autori
Frey Škrinjar, J ; Sladić I.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007, 111-111

ISBN
978-953-6418-58-9

Skup
Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14. - 16.lipanj, 2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
autizam; adaptivno ponašanje; socijalna kognicija
(autism; adaptive behavior; social cognition)

Sažetak
Povijesno gledano, u teorijskom pristupu autizma, postoji sklonost isticanju važnosti pojedinih područja funkcioniranja u odnosu na druge. Osnovna odstupanja u psihičkom razvoju i problemi u ponašanju ostali su dominantno istaknuti još od Kannerovog izvornog opisa autizma.To ukljućuje određen obrazac kognitivnog funkcioniranja uz relativnu povezanost sa specifičanostima u percepciji i teškoćama u sposobnostima socijalne prosudbe. Istraživanja neuropsihološkog profila osoba s poremećajima iz autističnog spektra rezultirala su različitim teorijskim polazištima u tumačenju suštine ovog razvojnog poremećaja. Postoji opće slaganje u pogledu shvaćanja abnormalnosti u funkcioniranju mozga kao uzroka oštećenja u socijalnom razvoju, međutim te socijalizacjske teškoće se različito tumače. Osnovna tema ovog rada je socijalna kognicija iz perspektive autizma, odnosno socio-kognitivne vještine kao što su ; združena pažnja, geste, usmjerenost pogleda, imitacija i (referral) jezik. Prisutnost ili odsustvo ovih vještina kod djece predstavljaju značajne dijagnostičke indikatore za poremećaje iz autističnog spektra i mogu predstavljati važne prediktore budućeg razvoja sposobnosti djeteta. Socio-kognitivne vještine su osnova interventnih programa za djecu s autizmom. Najučinkovitiji programi intervencje za djecu s autizmom temeljeni su na primjenjenoj analizi ponašanja mada nisu nužno, usmjereni na izdvojeno podučavanje združene pažnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2306 - Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Frey Škrinjar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Frey Škrinjar, J; Sladić I.
Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. str. 111-111 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Frey Škrinjar, J. & Sladić I. (2007) Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra. U: Ferić Šlehan, M., Kranželić, V. & Stošić, J. (ur.)Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima.
@article{article, author = {Frey \v{S}krinjar, J}, year = {2007}, pages = {111-111}, keywords = {autizam, adaptivno pona\v{s}anje, socijalna kognicija}, isbn = {978-953-6418-58-9}, title = {Socijalno - kognitivne vje\v{s}tine iz perspektive poreme\'{c}aja iz autisti\v{c}nog spektra}, keyword = {autizam, adaptivno pona\v{s}anje, socijalna kognicija}, publisher = {Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Frey \v{S}krinjar, J}, year = {2007}, pages = {111-111}, keywords = {autism, adaptive behavior, social cognition}, isbn = {978-953-6418-58-9}, title = {Social-cogniton skills from perspective of autistic spectrum disorders}, keyword = {autism, adaptive behavior, social cognition}, publisher = {Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font