Pregled bibliografske jedinice broj: 341374
Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra
Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. str. 111-111 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 341374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra
(Social-cogniton skills from perspective of autistic spectrum disorders)
Autori
Frey Škrinjar, J ; Sladić I.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima
/ Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007, 111-111
ISBN
978-953-6418-58-9
Skup
Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14. - 16.lipanj, 2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autizam; adaptivno ponašanje; socijalna kognicija
(autism; adaptive behavior; social cognition)
Sažetak
Povijesno gledano, u teorijskom pristupu autizma, postoji sklonost isticanju važnosti pojedinih područja funkcioniranja u odnosu na druge. Osnovna odstupanja u psihičkom razvoju i problemi u ponašanju ostali su dominantno istaknuti još od Kannerovog izvornog opisa autizma.To ukljućuje određen obrazac kognitivnog funkcioniranja uz relativnu povezanost sa specifičanostima u percepciji i teškoćama u sposobnostima socijalne prosudbe. Istraživanja neuropsihološkog profila osoba s poremećajima iz autističnog spektra rezultirala su različitim teorijskim polazištima u tumačenju suštine ovog razvojnog poremećaja. Postoji opće slaganje u pogledu shvaćanja abnormalnosti u funkcioniranju mozga kao uzroka oštećenja u socijalnom razvoju, međutim te socijalizacjske teškoće se različito tumače. Osnovna tema ovog rada je socijalna kognicija iz perspektive autizma, odnosno socio-kognitivne vještine kao što su ; združena pažnja, geste, usmjerenost pogleda, imitacija i (referral) jezik. Prisutnost ili odsustvo ovih vještina kod djece predstavljaju značajne dijagnostičke indikatore za poremećaje iz autističnog spektra i mogu predstavljati važne prediktore budućeg razvoja sposobnosti djeteta. Socio-kognitivne vještine su osnova interventnih programa za djecu s autizmom. Najučinkovitiji programi intervencje za djecu s autizmom temeljeni su na primjenjenoj analizi ponašanja mada nisu nužno, usmjereni na izdvojeno podučavanje združene pažnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2306 - Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Frey Škrinjar
(autor)