Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra (CROSBI ID 536248)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Frey Škrinjar, J ; Sladić I. Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 111-111

Podaci o odgovornosti

Frey Škrinjar, J ; Sladić I.

hrvatski

Socijalno - kognitivne vještine iz perspektive poremećaja iz autističnog spektra

Povijesno gledano, u teorijskom pristupu autizma, postoji sklonost isticanju važnosti pojedinih područja funkcioniranja u odnosu na druge. Osnovna odstupanja u psihičkom razvoju i problemi u ponašanju ostali su dominantno istaknuti još od Kannerovog izvornog opisa autizma.To ukljućuje određen obrazac kognitivnog funkcioniranja uz relativnu povezanost sa specifičanostima u percepciji i teškoćama u sposobnostima socijalne prosudbe. Istraživanja neuropsihološkog profila osoba s poremećajima iz autističnog spektra rezultirala su različitim teorijskim polazištima u tumačenju suštine ovog razvojnog poremećaja. Postoji opće slaganje u pogledu shvaćanja abnormalnosti u funkcioniranju mozga kao uzroka oštećenja u socijalnom razvoju, međutim te socijalizacjske teškoće se različito tumače. Osnovna tema ovog rada je socijalna kognicija iz perspektive autizma, odnosno socio-kognitivne vještine kao što su ; združena pažnja, geste, usmjerenost pogleda, imitacija i (referral) jezik. Prisutnost ili odsustvo ovih vještina kod djece predstavljaju značajne dijagnostičke indikatore za poremećaje iz autističnog spektra i mogu predstavljati važne prediktore budućeg razvoja sposobnosti djeteta. Socio-kognitivne vještine su osnova interventnih programa za djecu s autizmom. Najučinkovitiji programi intervencje za djecu s autizmom temeljeni su na primjenjenoj analizi ponašanja mada nisu nužno, usmjereni na izdvojeno podučavanje združene pažnje.

autizam; adaptivno ponašanje; socijalna kognicija

nije evidentirano

engleski

Social-cogniton skills from perspective of autistic spectrum disorders

nije evidentirano

autism; adaptive behavior; social cognition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-111.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima

Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-58-9

Podaci o skupu

ISTRAŽIVANJA U EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIM ZNANOSTIMA

predavanje

14.07.2007-16.07.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija