Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 339997

Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata


Planinić, Maja; Ivanjek, Lana; Sušac, Ana; Pećina, Planinka; Krsnik, Rudolf; Planinić, Mirko; Jakopović, Željko; Halusek, Vlado
Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata // 5. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
Primošten, Hrvatska, 2007. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 339997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata
(Conceptual understanding of mechanics in Croatian high school students)

Autori
Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Pećina, Planinka ; Krsnik, Rudolf ; Planinić, Mirko ; Jakopović, Željko ; Halusek, Vlado

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
5. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva

Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 5-8.10. 2007

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastava fizike; konceptualno razumijevanje; mehanika; Force Concept Inventory
(physics education; conceptual understanding; mechanics; Force Concept Inventory)

Sažetak
Provedeno je opsežno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji hrvatskih gimnazijskih maturanata. Testiran je uzorak od 1676 hrvatskih učenika četvrtih razreda gimnazija. U uzorku su bile proporcionalno zastupljene sve hrvatske regije, te sve vrste gimnazija. Učenici su testirani američkim testom Force Concept Inventory, koji se široko koristi u svijetu kao dijagnostički instrument konceptualnog razumijevanja mehanike kod učenika srednjih škola i studenata na sveučilištu. Općenito je prihvaćeno da rezultat od 60% na tom testu predstavlja minimum konceptualnog razumijevanja mehanike, koji je nužan da bi student mogao samostalno pratiti uvodne kolegije nastave na sveučilištu. Prosječni rezultat na testu za cijelu populaciju bio je (27, 7+/-0, 4)%. To pokazuje da većina učenika napušta srednju školu s niskim razumijevanjem koncepta sile, značajno ispod praga od 60%. Iznad 60 % nalazimo tek 4, 7% učenika u cijelom uzorku. Ako tu situaciju projiciramo na cijelu populaciju, dolazimo do zaključka da ćemo u njoj naći svega oko 600 učenika s donekle zadovoljavajućim konceptualnom razumijevanjem mehanike. To je svakako premala brojka u usporedbi s otprilike 8500 potrebnih kandidata na prirodoslovnim, tehničkim i biomedicinskim fakultetima, na kojima se traži razumijevanje fizike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju

Planinić, Maja; Ivanjek, Lana; Sušac, Ana; Pećina, Planinka; Krsnik, Rudolf; Planinić, Mirko; Jakopović, Željko; Halusek, Vlado
Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata // 5. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
Primošten, Hrvatska, 2007. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Planinić, M., Ivanjek, L., Sušac, A., Pećina, P., Krsnik, R., Planinić, M., Jakopović, Ž. & Halusek, V. (2007) Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata. U: 5. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva.
@article{article, year = {2007}, keywords = {nastava fizike, konceptualno razumijevanje, mehanika, Force Concept Inventory}, title = {Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata}, keyword = {nastava fizike, konceptualno razumijevanje, mehanika, Force Concept Inventory}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }
@article{article, year = {2007}, keywords = {physics education, conceptual understanding, mechanics, Force Concept Inventory}, title = {Conceptual understanding of mechanics in Croatian high school students}, keyword = {physics education, conceptual understanding, mechanics, Force Concept Inventory}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font