Modeli menadžmenta u obrazovanju (CROSBI ID 139619)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Staničić, Stjepan
hrvatski
Modeli menadžmenta u obrazovanju
U ovom smo radu izložili odnos teorije i prakse menadžmenta u obrazovanju te uvid u teorije i modele u tom području. Odgojno-obrazovna stvarnost je vrlo složena, a njezino pojednostavljivanje nosi sa sobom stanovita ograničenja uvida. Jedna od karakteristika teorija jest upravo apstrahiranje nekih elemenata stvarnosti da bi modelima mogle jednostavnije prikazati njezinu složenost. Pojednostavljivanje realnosti, razumljivo, ne vodi nužno umanjivanju disperzije shvaćanja o njezinim problemima i pojavama. Uvid u teorije i modele obrazovnog menadžmenta pokazuje kako nema jedinstva u pogledima na funkcioniranje obrazovnih ustanova i njihov menadžment. Različitost konteksta uvjetuje različite poglede i različite modele utemeljene na njima. Izložili smo šest modela obrazovnog menadžmenta: formalni, politički, kolegijalni, subjektivni, dvoznačni i kulturalni. Ti se modeli međusobno razlikuju po brojnim elementima što određuju način života i radni proces u obrazovnim ustanovama. Te se razlike odnose na razinu i proces određivanja ciljeva, utemeljenost odluka na ciljevima, narav procesa odlučivanja, veze s okruženjem, te stilove i modele vođenja. Stvarnost pojedine obrazovne ustanove karakterizira istovremeno egzistiranje više modela.
menadžment u obrazovanju; teorije menadžmenta u obrazovanju; modeli menadžmenta u obrazovanju; formalni modeli; kolegijalni modeli; politički modeli; subjektivni modeli; dvoznačni modeli; kulturalni modeli
nije evidentirano
engleski
Models of Management in Education
nije evidentirano
management in education; theories of management in education; formal models; collegiate models; political models; subjective models; bivalent models; cultural models
nije evidentirano