Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modeli menadžmenta u obrazovanju (CROSBI ID 139619)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Staničić, Stjepan Modeli menadžmenta u obrazovanju // Napredak (Zagreb), 148 (2007), 2; 173-191

Podaci o odgovornosti

Staničić, Stjepan

hrvatski

Modeli menadžmenta u obrazovanju

U ovom smo radu izložili odnos teorije i prakse menadžmenta u obrazovanju te uvid u teorije i modele u tom području. Odgojno-obrazovna stvarnost je vrlo složena, a njezino pojednostavljivanje nosi sa sobom stanovita ograničenja uvida. Jedna od karakteristika teorija jest upravo apstrahiranje nekih elemenata stvarnosti da bi modelima mogle jednostavnije prikazati njezinu složenost. Pojednostavljivanje realnosti, razumljivo, ne vodi nužno umanjivanju disperzije shvaćanja o njezinim problemima i pojavama. Uvid u teorije i modele obrazovnog menadžmenta pokazuje kako nema jedinstva u pogledima na funkcioniranje obrazovnih ustanova i njihov menadžment. Različitost konteksta uvjetuje različite poglede i različite modele utemeljene na njima. Izložili smo šest modela obrazovnog menadžmenta: formalni, politički, kolegijalni, subjektivni, dvoznačni i kulturalni. Ti se modeli međusobno razlikuju po brojnim elementima što određuju način života i radni proces u obrazovnim ustanovama. Te se razlike odnose na razinu i proces određivanja ciljeva, utemeljenost odluka na ciljevima, narav procesa odlučivanja, veze s okruženjem, te stilove i modele vođenja. Stvarnost pojedine obrazovne ustanove karakterizira istovremeno egzistiranje više modela.

menadžment u obrazovanju; teorije menadžmenta u obrazovanju; modeli menadžmenta u obrazovanju; formalni modeli; kolegijalni modeli; politički modeli; subjektivni modeli; dvoznačni modeli; kulturalni modeli

nije evidentirano

engleski

Models of Management in Education

nije evidentirano

management in education; theories of management in education; formal models; collegiate models; political models; subjective models; bivalent models; cultural models

nije evidentirano

Podaci o izdanju

148 (2)

2007.

173-191

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija