Recepcija Georga Grosza nakon zagrebačke izložbe u Umjetničkom paviljonu 1932. (CROSBI ID 139565)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Magaš, Lovorka
hrvatski
Recepcija Georga Grosza nakon zagrebačke izložbe u Umjetničkom paviljonu 1932.
Izložba Georgea Grosza održana u travnju 1932. godine u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu zauzima važno mjesto u kronici likovnih događanja u hrvatskoj metropoli tridesetih godina i predstavlja referentno mjesto za mnoge hrvatske umjetnike koji su njome dobili direktan uvid u suvremena likovna zbivanja i grafičku produkciju u Njemačkoj. Izložba je izazvala golem interes javnosti i stručnjaka, te je u periodici popraćena brojnim izvještajima i kritikama (Miroslava Krleže, Ljube Babića, Đure Tiljaka, Jerolima Miše, Slavka Batušića i drugih). Članak analizira kritičku recepciju Groszove izložbe i značaj koji je imala za onodobna likovna strujanja i grupu Zemlja, te donosi uvid u pojedine tekstove uz isticanje nekoliko ključnih točaka na koje su se referirali gotovo svi autori članaka – Groszovu važnost u kontekstu suvremene njemačke i svjetske umjetnosti i grafike, isticanje paralela sa slavnim prethodnicima, ocrtavanje njegovog položaja u odnosu na suvremenike koji dotiču slične teme (Käthe Kollwitz) te naglašavanje mogućnosti grafike kao socijalno angažiranog medija.
George Grosz; Käthe Kollwitz; Udruženje umjetnika Zemlja; Grupa trojice; Neue Sachlichkeit; grafika
nije evidentirano
engleski
The Reception of George Grosz after the Zagreb Exhibition in Art Pavilion in 1932
nije evidentirano
George Grosz; Käthe Kollwitz; Artists Association Zemlja; Group of Three; Neue Sachlichkeit; graphic art
nije evidentirano
Podaci o izdanju
10-11
2007.
48-53
objavljeno
1334-4455