Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 336786

Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.


Dujak, Davor
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d., 2008., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 336786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.
(Category Management Process in Retail Trade - Example of Konzum Inc.)

Autori
Dujak, Davor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
30.04

Godina
2008

Stranica
220

Mentor
Segetlija, Zdenko

Ključne riječi
category management; maloprodaja; asortiman; upravljanje prostorom
(category management; retail trade; assortment; space management)

Sažetak
Magistarski rad koncipiran je na jasnom razgraničenju teorijskih spoznaja i istraživanja praktičnog primjera procesa category managementa u maloprodaji. Pri tome se posebna pozornost pridaje novostima u analitičkom pristupu pri odabiru asortimana i upravljanju prostorom koje u maloprodaju uvodi category management. Okosnicu metoda korištenih u radu čine metoda studije slučaja i metoda dubinskog intervjua, a koriste se još i metode analize, kompilacije, modeliranja i grafičkog prikazivanja, kao i deduktivna metoda, metoda komparacije i metoda sinteze. Category management se manifestira kroz provedbu category management procesa. Ovaj proces u svojoj provedbi može varirati, ali se najčešće kreće od spoznaje o osam temeljnih faza category management procesa. Tijekom procesa category managementa asortiman trgovinskog gospodarskog subjekta razvrstava se u kategorije – grupe proizvoda kreirane prema načinu na koji kupac zadovoljava određenu potrebu ili povezanu grupu potreba. Svakoj kategoriji pridaje se uloga koju će imati u asortimanu, procjenjuju se i analiziraju njezine prednosti i nedostaci, te postavljaju mjerila i ciljevi. Slijedi određivanje strategija za svaku kategoriju, te taktika za operativnu provedbu istih. Nakon toga se kreće u implementaciju koju prati kontrola učinjenog. Na primjeru hrvatskog maloprodajnog lanca Konzum d.d. prikazana je implementacija procesa category managementa u maloprodajno poslovanje jednog trgovinskog gospodarskog subjekta. Dvije su osnovne novine koje maloprodaji donosi category management, a koje su uočljive na primjeru implementacije u Konzum. Prvo, to je prebacivanje fokusa s odjela i brandova na kategorije koje postaju poslovne jedinice kojima upravljaju category manageri i njihovi timovi. Kao druga posebnost category managementa javlja se znatno veća usmjerenost na probleme odabira asortimana kategorije i dodjeljivanja prostora pojedinom artiklu iz asortimana kategorije. Uočava se i upotreba nekih novih tehnologija i softverskih rješenja koji olakšavaju odluke vezane uz asortiman i količinu prostora. Magistarski rad daje značajan doprinos za sve trgovinske gospodarske subjekte (a u manjem dijelu i za proizvodne) u boljem metodološkom shvaćanju aktivnosti u svim fazama category management procesa, a ponajviše u aktivnostima određivanja asortimana i njegovog pozicioniranja u prostoru.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zdenko Segetlija (mentor)

Avatar Url Davor Dujak (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Dujak, Davor
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d., 2008., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
Dujak, D. (2008) 'Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.', magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujak, D.}, year = {2008}, pages = {220}, keywords = {category management, retail trade, assortment, space management}, title = {Category Management Process in Retail Trade - Example of Konzum Inc.}, keyword = {category management, retail trade, assortment, space management}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font