Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 336161

Engleski jezik u Hrvatskoj – od potreba do postignuća


Mihaljević Djigunović, Jelena; Bagarić, Vesna
Engleski jezik u Hrvatskoj – od potreba do postignuća // Metodika, 8 (2007), 14; 25-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Engleski jezik u Hrvatskoj – od potreba do postignuća
(English in Croatia – from needs to achievements)

Autori
Mihaljević Djigunović, Jelena ; Bagarić, Vesna

Izvornik
Metodika (1332-7879) 8 (2007), 14; 25-37

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Europski referentni stupnjevi; mjerenje afektivnih karakteristika; mjerenje komunikacijske kompetencije; predtestiranje
(CEFR levels; assessment of affective learner characteristics; assessment of communicative competence; pre-testing of instruments)

Sažetak
U ovome prilogu opisuju se ciljevi i metodologija istraživanja znanstvenoistraživačkoga projekta Engleski jezik u Hrvatskoj. Ističe se da su razlozi za pokretanje i provođenje projekta vezani uz potrebu da se politika učenja stranih jezika počne koncipirati na temelju znanstveno verificiranih pretpostavki, a ne – kao do sada – na temelju proizvoljnih i neprovjerene intuicije i stavova pojedinaca. Autorice, od kojih je jedna i voditeljica projekta, također detaljno opisuju razloge za izbor instrumenata koji su korišteni u projektu. Korištenje baterije mađarskih testova i upitnika objašnjavaju sličnošću društveno-obrazovnih konteksta u dvjema zemljama, mogućnošću komparativnih studija i činjenicom da preuzeti testovi ispituju komunikacijsku kompetenciju učenika na europskim referentnim stupnjevima A2 i B1, razinama koje su propisane i hrvatskim nacionalnim kurikulumom. U radu se opisuje predtestiranje preuzetih instrumenata i iznose rezultati toga postupka. Osim novih spoznaja o statusu engleskoga jezika u Hrvatskoj, autorice navode i niz dodatnih rezultata vezanih uz razvijanje istraživačkih kompetencija u ovome području znanstvenih propitivanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Članak je objavljen i na engleskom jeziku u istom broju na str. 38-50.



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Jelena Mihaljević-Djigunović, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Education Research Abstracts Online
  • Contents Pages in Education