Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe (CROSBI ID 35647)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Hebrang, Branko
hrvatski
Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe
Nema bitne razlika između odnosa s javnošću i propagande, riječ je o jednosmjernoj komunikacijskoj tehnologiji za uvjeravanje javnosti posredstvom javnih medija u suvremenome društvu kojoj pomažu različite tehnike za upravljanje mišljenjem korisnika medija. U središtu promidžbe i novinarstva nalazi se informacija, kada je stvorena u skladu s propisima, kodeksima i moralom, i dezinformacija, u slučajevima odstupanja od pretpostavljenih vrijednosti. Takve obavijesti utječu na formiranje zabilježenoga, javnoga znanja (ili lažnoga znanja) na društvenoj razini, a na osobnoj dugoročnoga pamćenja. Nije problem dok je promidžba u funkciji javnoga dobra i javne koristi, opasno je kada ona postane instrument za manipuliranje korisnicima medija. Neupućeni korisnik medija teško može prepoznati takvo djelovanje, pogotovo kada je prerušeno u nešto primamljivo, poput odnosa s javnošću. U članku se analizira gospodarsko-politička promidžba kao negativna paradigma, koja u krajnjim slučajevima može biti pogubna za naciju na globalnoj razini (rat), a za pojedinca može se manifestirati kao duševna i fizička destrukcija. Navedeni su neki primjeri prikrivene promidžbe i naznačene su posljedice. Autor smatra da odnose s javnošću treba zvati izvornim imenom propaganda (promidžba) kako bi bilo smanjeno relativiziranje mogućega destruktivnoga djelovanja, zalaže se za poučavanje o propagandi i opasnostima u slučaju korištenja javne riječi kao oružja (kritičko promišljanje), što bi moglo smanjiti pokorno služenje medija tzv. industriji odnosa s javnošću.
odnosi s javnošću, promidžba, javni mediji, informacije, dezinformacije
nije evidentirano
engleski
Public Relations as Covert Propaganda
nije evidentirano
public relations, propaganda, public media, information, disinformation, promotion
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-63.
objavljeno
Podaci o knjizi
Komunikacijske znanosti : znanstvene grane i nazivlje : zbornik radova Znanstvenog kolokvija, Hrvatski studiji, [Zagreb], 3. svibnja 2006.
Mataušić, Mirko Juraj
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
2007.
978-953-6682-75-1