Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

U potrazi za odmorom i blagostanjem. O povijesti dokolice i potrošačkog društva u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih (CROSBI ID 349420)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Duda, Igor U potrazi za odmorom i blagostanjem. O povijesti dokolice i potrošačkog društva u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih / Maticka, Marijan (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2004

Podaci o odgovornosti

Duda, Igor

Maticka, Marijan

hrvatski

U potrazi za odmorom i blagostanjem. O povijesti dokolice i potrošačkog društva u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih

Tijekom 1950-ih i 1960-ih Europa je prolazila kroz brojne društvene, gospodarske i kulturne promjene. Glavni ciljevi Zlatnoga doba bili su bolji životni standard i blagostanje za sve. Države su svojim politikama nastojale stvoriti sretne građane čineći ih potrošačima i turistima. Hrvatsku, tada dio socijalističke Jugoslavije, zahvatila je dalekosežna modernizacija koja je postupno dovela do stvaranja obilježja masovnog potrošačkog društva. Među njima važno je mjesto pripalo dokolici kao vremenu namijenjenom potrošnji te uživanju plodova vlastitoga rada, ali i rezultata državne politike. Razvitak masovnoga turizma shvaćen je kao dio socijalističke socijalne revolucije, kao jedan od ključnih pokazatelja razine životnoga standarda, kao područje od socijalnog i komercijanog interesa, te kao pomoć u oblikovanju (nad)nacionalne svijesti. Vikendi i državni praznici bili su dobra prigoda za razonodu. Uvedeni su plaćeni godišnji odmori, a mnogo je truda uloženo u stvaranje potrebe za putovanjem. Sustav socijalnoga turizma, temeljen na odmaralištima i povlasticama, nudio je najpovoljnije rješenje za provođenje godišnjeg odmora. Jadranska obala bila je najpopularnije odredište. Hrvati su učili o potrošačkoj kulturi, kulturi dokolice i putovanja, te usvajali nove običaje. Mogli su putovati u inozemstvo, a brojni inozemni turisti dodatno su poticali modernizaciju i usvajanje potrošačkih navika.

slobodno vrijeme; potrošačko društvo; životni standard; roba široke potrošnje; kultura putovanja; godišnji odmor; socijalni turizam; odmarališta; socijalizam; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

In Pursuit of Holidays and Well-Being: On History of Leisure and Consumer Society in Croatia in the 1950s and 1960s

nije evidentirano

leisure; consumer society; standard of living; consumer goods; travel culture; holidays with pay; social tourism; holiday centres; socialism; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

174

28.05.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Povijest