U potrazi za odmorom i blagostanjem. O povijesti dokolice i potrošačkog društva u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih (CROSBI ID 349420)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Duda, Igor
Maticka, Marijan
hrvatski
U potrazi za odmorom i blagostanjem. O povijesti dokolice i potrošačkog društva u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih
Tijekom 1950-ih i 1960-ih Europa je prolazila kroz brojne društvene, gospodarske i kulturne promjene. Glavni ciljevi Zlatnoga doba bili su bolji životni standard i blagostanje za sve. Države su svojim politikama nastojale stvoriti sretne građane čineći ih potrošačima i turistima. Hrvatsku, tada dio socijalističke Jugoslavije, zahvatila je dalekosežna modernizacija koja je postupno dovela do stvaranja obilježja masovnog potrošačkog društva. Među njima važno je mjesto pripalo dokolici kao vremenu namijenjenom potrošnji te uživanju plodova vlastitoga rada, ali i rezultata državne politike. Razvitak masovnoga turizma shvaćen je kao dio socijalističke socijalne revolucije, kao jedan od ključnih pokazatelja razine životnoga standarda, kao područje od socijalnog i komercijanog interesa, te kao pomoć u oblikovanju (nad)nacionalne svijesti. Vikendi i državni praznici bili su dobra prigoda za razonodu. Uvedeni su plaćeni godišnji odmori, a mnogo je truda uloženo u stvaranje potrebe za putovanjem. Sustav socijalnoga turizma, temeljen na odmaralištima i povlasticama, nudio je najpovoljnije rješenje za provođenje godišnjeg odmora. Jadranska obala bila je najpopularnije odredište. Hrvati su učili o potrošačkoj kulturi, kulturi dokolice i putovanja, te usvajali nove običaje. Mogli su putovati u inozemstvo, a brojni inozemni turisti dodatno su poticali modernizaciju i usvajanje potrošačkih navika.
slobodno vrijeme; potrošačko društvo; životni standard; roba široke potrošnje; kultura putovanja; godišnji odmor; socijalni turizam; odmarališta; socijalizam; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
In Pursuit of Holidays and Well-Being: On History of Leisure and Consumer Society in Croatia in the 1950s and 1960s
nije evidentirano
leisure; consumer society; standard of living; consumer goods; travel culture; holidays with pay; social tourism; holiday centres; socialism; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
174
28.05.2004.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb