Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja (CROSBI ID 535293)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Šamo, Renata Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja // Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena (ur.). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 156-163

Podaci o odgovornosti

Šamo, Renata

hrvatski

Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja

Na primjeru istraživanja provedenoga u Osnovnoj školi Centar u Puli nastojali smo istražiti poznavanje koncepta čitanja na materinskome i na stranome jeziku među učenicima u dobi od deset-jedanaest godina. Rezultati su pokazali da su naši ispitanici stekli jasnu predodžbu o čitanju kao problemski postavljenoj aktivnosti, bez obzira misle li na L1 ili L2 čitanje. Svojim iznimno zanimljivim razmišljanjem o povezanosti govornoga i pisanoga koda u procesu usvajanja vještine čitanja samo su potvrdili opravdanost u cjelovit pristup usvajanju jezika od ranoga djetinjstva. Naši su ispitanici inače bili uključeni u projekt ranog učenja stranih jezika. Potaknuti njihovim poimanjem procesa čitanja, zamolili smo također ispitanike da sami ocijene vlastito čitanje na hrvatskome i na engleskome jeziku. Zanimljiva je kritičnija samoprocjena L2 čitanja što proizlazi iz njihova svjesnoga razlikovanja navedenog procesa kao zahtjevnijeg zadatka. Ponuđeni odgovori ispitanih učenika nameću nam pouzdan odgovor na pitanje čemu treba težiti u nastavi čitanja. Smatramo da učenike u svakodnevnoj razrednoj situaciji treba poticati na produktivnu interakciju s tekstom, prilagođenu njihovim kognitivnim, društvenim, emocionalnim i kulturološkim potrebama.

nastava čitanja; produktivna interakcija s tekstom; samoprocjena

nije evidentirano

engleski

Conceptual Knowledge of the L1 and L2 Reading - Case Study

nije evidentirano

teaching how to read; productive interaction with text; self-evaluation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

156-163.

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika

Vodopija, Irena

Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola u Osijeku

953-6965-00-3

Podaci o skupu

2. međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi

predavanje

24.11.2002-25.11.2002

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija