Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja (CROSBI ID 535293)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šamo, Renata
hrvatski
Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja
Na primjeru istraživanja provedenoga u Osnovnoj školi Centar u Puli nastojali smo istražiti poznavanje koncepta čitanja na materinskome i na stranome jeziku među učenicima u dobi od deset-jedanaest godina. Rezultati su pokazali da su naši ispitanici stekli jasnu predodžbu o čitanju kao problemski postavljenoj aktivnosti, bez obzira misle li na L1 ili L2 čitanje. Svojim iznimno zanimljivim razmišljanjem o povezanosti govornoga i pisanoga koda u procesu usvajanja vještine čitanja samo su potvrdili opravdanost u cjelovit pristup usvajanju jezika od ranoga djetinjstva. Naši su ispitanici inače bili uključeni u projekt ranog učenja stranih jezika. Potaknuti njihovim poimanjem procesa čitanja, zamolili smo također ispitanike da sami ocijene vlastito čitanje na hrvatskome i na engleskome jeziku. Zanimljiva je kritičnija samoprocjena L2 čitanja što proizlazi iz njihova svjesnoga razlikovanja navedenog procesa kao zahtjevnijeg zadatka. Ponuđeni odgovori ispitanih učenika nameću nam pouzdan odgovor na pitanje čemu treba težiti u nastavi čitanja. Smatramo da učenike u svakodnevnoj razrednoj situaciji treba poticati na produktivnu interakciju s tekstom, prilagođenu njihovim kognitivnim, društvenim, emocionalnim i kulturološkim potrebama.
nastava čitanja; produktivna interakcija s tekstom; samoprocjena
nije evidentirano
engleski
Conceptual Knowledge of the L1 and L2 Reading - Case Study
nije evidentirano
teaching how to read; productive interaction with text; self-evaluation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
156-163.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika
Vodopija, Irena
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola u Osijeku
953-6965-00-3
Podaci o skupu
2. međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi
predavanje
24.11.2002-25.11.2002
Osijek, Hrvatska