Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 334250

Humanistički odgoj - temelj interkulturalizma


Piršl, Elvi; Benjak, Mirjana
Humanistički odgoj - temelj interkulturalizma // Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II.: teorijska razmatranja, primjena / Pavličević-Franić, Dunja ; Kovačević, Melita (ur.).
Jastrebarsko, Zagreb: Slap ; Sveučilište u Zagrebu, 2003. str. (182)-(192)


Naslov
Humanistički odgoj - temelj interkulturalizma
(Humanistic Education as Basis of Interculturalism)

Autori
Piršl, Elvi ; Benjak, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II.: teorijska razmatranja, primjena

Urednik/ci
Pavličević-Franić, Dunja ; Kovačević, Melita

Izdavač
Slap ; Sveučilište u Zagrebu

Grad
Jastrebarsko, Zagreb

Godina
2003

Raspon stranica
(182)-(192)

ISBN
953-191-210-6

Ključne riječi
Humanistički odgoj, interkulturalni odgoj, kurikulum, suradničko poučavanje
(Humanistic education, intercultural education, curriculum, co-operative teaching)

Sažetak
U radu se posebna pozornost posvećuje interkulturalizmu s humanističkog stajališta (pristupa) koji se ogleda u razvijanju tolerancije i međusobnog sporazumijevanja između učitelja i učenika različitih jezičnih, rasnih i kulturnih konteksta, pridonoseći tako izravno borbi protiv predrasuda, diskriminacije i rasizma. Da bi škole mogle što bolje djelovati u smislu provođenja interkulturalnog odgoja i obrazovanja, posebnu pozornost valja obratiti stručnom usavršavanju učitelja koji će biti posebno pripremljeni za odgajanje i poučavanje u interkulturalnim situacijama. Učitelji bi, prije svega, trebali shvatiti da interkulturalni odgoj nije posebnost ili dodatak koji moraju ostvariti u nastavi kad su u razredu učenici drugih kultura, već novi pristup odgoju i obrazovanju u cjelini. U nastavne programe bi trebalo uvesti interkulturalne sadržaje u sve predmete (književnost, jezike, povijest, zemljopis, umjetnost, dr.), a škola bi trebala raspolagati raznovrsnim nastavnim izvorima koji će omogućiti upoznavanje drugih kultura. Na kraju, autorice zaključuju kako bi bolja edukacija ne samo učitelja, već i cjelokupnog društva trebala pridonijeti prihvaćanju svakog djeteta bez obzira na njegovo kulturno podrijetlo, u cilju promicanja demokratskih vrijednosti i ljudskih prava. U tom smislu interkulturalizam predstavlja osnovu za formiranje i rast sretnih i samopouzdanih pojedinaca sposobnih za prenošenje ideja zajedništva budućim generacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Pula

Profili:

Avatar Url Elvi Piršl (autor)

Avatar Url Mirjana Benjak (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Piršl, Elvi; Benjak, Mirjana
Humanistički odgoj - temelj interkulturalizma // Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II.: teorijska razmatranja, primjena / Pavličević-Franić, Dunja ; Kovačević, Melita (ur.).
Jastrebarsko, Zagreb: Slap ; Sveučilište u Zagrebu, 2003. str. (182)-(192)
Piršl, E. & Benjak, M. (2003) Humanistički odgoj - temelj interkulturalizma. U: Pavličević-Franić, D. & Kovačević, M. (ur.) Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II.: teorijska razmatranja, primjena. Jastrebarsko, Zagreb, Slap ; Sveučilište u Zagrebu, str. (182)-(192).
@inbook{inbook, year = {2003}, pages = {(182)-(192)}, keywords = {Humanistic education, intercultural education, curriculum, co-operative teaching}, isbn = {953-191-210-6}, title = {Humanistic Education as Basis of Interculturalism}, keyword = {Humanistic education, intercultural education, curriculum, co-operative teaching}, publisher = {Slap ; Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu}, publisherplace = {Jastrebarsko, Zagreb} }