Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika (CROSBI ID 535051)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Narančić Kovač, Smiljana ; Milković, Ivana
hrvatski
Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika
U radu se donose rezultati istraživanja o čitanju glagola u narativnom diskursu na engleskom kao stranom jeziku u učenika drugoga razreda osnovne škole, izvornih govornika hrvatskoga jezika te o njihovom razumijevanju vremenske strukture pripovjednoga teksta. Utvrđuje se da djeca najmlađe školske dobi ne razlikuju gramatička obilježja glagolskih vremena na stranom jeziku te se stoga pri čitanju glagolskih oblika i pri interpretaciji njihovih vremenskih značenja ne oslanjaju na njihova morfološko-sintaktička obilježja. U razumijevanju teksta djeca se prvenstveno oslanjaju na već usvojenu pripovjednu shemu, tj. na kontekst pripovjednoga diskursa, na temelju kojega pripovjednom tekstu pridružuju odgovarajuću vremensku strukturu. Glagolska vremena djeca povezuju s tipom diskursa te u rekonstrukciji priče na materinskom jeziku dosljedno pridružuju prošla glagolska vremena naraciji, a sadašnja opisu.
glagolsko vrijeme; priča; pripovjedni diskurs; rano učenje engleskog jezika; čitanje
nije evidentirano
engleski
Understanding the temporal structure of narrative texts by young learners of English as a foreign language
nije evidentirano
tense; story; narrative discourse; young EFL learners; reading
nije evidentirano
Podaci o prilogu
203-226.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas - dijete i tekst: zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa
Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-27-4
Podaci o skupu
6. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Dijete i tekst
predavanje
22.11.2007-24.11.2007
Osijek, Hrvatska