Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 333619

Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika


Narančić Kovač, Smiljana; Milković, Ivana
Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika // Dijete i jezik danas - dijete i tekst: zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera, Učiteljski fakultet u Osijeku, 2011. str. 203-226 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 333619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika
(Understanding the temporal structure of narrative texts by young learners of English as a foreign language)

Autori
Narančić Kovač, Smiljana ; Milković, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas - dijete i tekst: zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera, Učiteljski fakultet u Osijeku, 2011, 203-226

ISBN
978-953-6965-27-4

Skup
Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas - dijete i tekst

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
glagolsko vrijeme; priča; pripovjedni diskurs; rano učenje engleskog jezika; čitanje
(tense; story; narrative discourse; young EFL learners; reading)

Sažetak
U radu se donose rezultati istraživanja o čitanju glagola u narativnom diskursu na engleskom kao stranom jeziku u učenika drugoga razreda osnovne škole, izvornih govornika hrvatskoga jezika te o njihovom razumijevanju vremenske strukture pripovjednoga teksta. Utvrđuje se da djeca najmlađe školske dobi ne razlikuju gramatička obilježja glagolskih vremena na stranom jeziku te se stoga pri čitanju glagolskih oblika i pri interpretaciji njihovih vremenskih značenja ne oslanjaju na njihova morfološko-sintaktička obilježja. U razumijevanju teksta djeca se prvenstveno oslanjaju na već usvojenu pripovjednu shemu, tj. na kontekst pripovjednoga diskursa, na temelju kojega pripovjednom tekstu pridružuju odgovarajuću vremensku strukturu. Glagolska vremena djeca povezuju s tipom diskursa te u rekonstrukciji priče na materinskom jeziku dosljedno pridružuju prošla glagolska vremena naraciji, a sadašnja opisu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( POIROT)
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Narančić Kovač, Smiljana; Milković, Ivana
Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika // Dijete i jezik danas - dijete i tekst: zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera, Učiteljski fakultet u Osijeku, 2011. str. 203-226 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Narančić Kovač, S. & Milković, I. (2011) Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika. U: Vodopija, I. & Smajić, D. (ur.)Dijete i jezik danas - dijete i tekst: zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa.
@article{article, year = {2011}, pages = {203-226}, keywords = {glagolsko vrijeme, pri\v{c}a, pripovjedni diskurs, rano u\v{c}enje engleskog jezika, \v{c}itanje}, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom u\v{c}enju engleskoga jezika}, keyword = {glagolsko vrijeme, pri\v{c}a, pripovjedni diskurs, rano u\v{c}enje engleskog jezika, \v{c}itanje}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J. J. Strossmayera, U\v{c}iteljski fakultet u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {2011}, pages = {203-226}, keywords = {tense, story, narrative discourse, young EFL learners, reading}, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Understanding the temporal structure of narrative texts by young learners of English as a foreign language}, keyword = {tense, story, narrative discourse, young EFL learners, reading}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J. J. Strossmayera, U\v{c}iteljski fakultet u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font