Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Potrošačka uključenost u kupovanje odjeće s markom i samopoimanje adolescenata (CROSBI ID 349303)

Ocjenski rad | diplomski rad

Justinić, Jasna Potrošačka uključenost u kupovanje odjeće s markom i samopoimanje adolescenata / Kuterovac Jagodić, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2007

Podaci o odgovornosti

Justinić, Jasna

Kuterovac Jagodić, Gordana

hrvatski

Potrošačka uključenost u kupovanje odjeće s markom i samopoimanje adolescenata

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti povezanost između pojedinih dimenzija samopoimanja i antecedenata potrošačke uključenosti u kupovanje i nošenje odjeće s markom. Također, zanimale su nas spolne i dobne razlike u samopoimanju i potrošačkoj uključenosti, te potrošačko ponašanje adolescenata. Istraživanje je provedeno na 316 učenika prvih i četvrtih razreda triju zagrebačkih srednjih škola. U svrhu ispitivanja varijabli istraživanja primijenjeni su sljedeći instrumenti: Skala samopoimanja za adolescente (Susan Harter, 1988), Upitnik potrošačke uključenosti (Jean-Noё l Kapferer i Gilles Laurent, 1985) i Upitnik o općim demografskim podacima i potrošačkom ponašanju konstruiran za ovo istraživanje. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna pozitivna korelacija između procjene sportske kompetentnosti i subskale potrošačke uključenosti koja se odnosi na uživanje u nošenju i kupovanju odjeće s markom. Također, utvrđene su statistički značajne negativne korelacije između općeg samopoštovanja i percipirane važnosti pogrešnog odabira odjeće s markom, te općeg samopoštovanja i subjektivne vjerojatnosti pogrešnog odabira. Djevojke, u usporedbi s mladićima, svoju sportsku kompetentnost procjenjuju nižom, nezadovoljnije su svojim fizičkim izgledom i imaju niže opće samopoštovanje. Mlađi adolescenti svoje kompetentnosti na području socijalne prihvaćenosti i bliskog prijateljstva procjenjuju višom nego što to čine stariji adolescenti. Pokazalo se da su mladići zainteresiraniji za odjeću s markom nego djevojke. Djevojke češće od mladića idu u kupovinu odjeće, informiranije su o modnim trendovima i u većem postotku izjavljuju da im je pri kupovini odjeće važno da li je odjeća u modi. Mlađi adolescenti idu u kupovinu odjeće češće nego stariji i prilikom kupovine češće paze na marku odjeće. Mlađi adolescenti u većem postotku izjavljuju da im je prilikom kupovine odjeće važno nose li takvu odjeću njihovi vršnjaci, te da li je odjeća koju kupuju u modi.

adolescenti; samopoimanje; potrošačka uključenost

nije evidentirano

engleski

Consumer involvement and self-concept among adolescents

nije evidentirano

adolescents; self-concept; consumer involvement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

02.02.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija