Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Luka Kopar u funkciji logističko - distribucijski centar (CROSBI ID 349284)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Zakeršnik, Janez Luka Kopar u funkciji logističko - distribucijski centar / Ivaković, Čedomir (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2007

Podaci o odgovornosti

Zakeršnik, Janez

Ivaković, Čedomir

hrvatski

Luka Kopar u funkciji logističko - distribucijski centar

SAŽETAK Logistički pristup definiranju lučkog sustava podrazumijeva integraciju aktivnosti logističkog sustava koje izravno ili neizravno utječu na krajnju prometnu uslugu koja osim prekrcaja, transporta i rukovanja resursima podrazumijeva i niz popratnih aktivnosti te njihovih nositelja čije usklađeno djelovanje daje željene rezultate. U skladu s tim neophodno je razmatranje podsustava prekrcaja i skladištenja kao osnovnih prometnih aktivnosti, trgovine u lukama (posebice u slobodnim carinskim zonama) te industrijskih aktivnosti (prerade, dorade tereta, izrade gotovih proizvoda, naftne industrije, petrokemijske industrije, teške metalurgije i sl.). Transformacija lučke industrije ubrzana je tehnološkim razvojem, naročito razvojem tehnologija prijenosa i obrade informacija te njihovom primjenom u lučkim sustavima. Tehnološki razvoj pruža lukama mogućnost obavljanja specijaliziranih, inteligentnih lučkih usluga temeljenih na brzim i efikasnim - unaprijeđenim procesima lučkog sustava. Tradicionalni sustavi kontrole, nadziranja i obavljanja aktivnosti zamijenjeni su modernim - sofisticiranim sustavima koji imaju mogućnost obavljanja više od jedne operacije - aktivnosti, istovremeno ubrzavajući protok tereta kroz luke i povećavajući sigurnost izvođenja operacija. Konkurentne luke moraju osigurati korisnicima raznolike i kompleksne usluge što zahtijeva primjenu organizacijskih transformacija s ciljem postizanja zadovoljavajuće razine kvalitete usluge odnosno postizanjem određe&not ; ne razine privlačnosti lučkog sustava za sve potencijalne korisnike. Korisnici lučkog sustava (svojim postojanjem) iniciraju napuštanje tradicionalnih sustava rukovanja teretom i tehnološke promjene (uvođenje informacijskih i komunikacijskih sustava), organizacijske promjene (intermodalne transportne operacije, proučavanje logistike lučkog sustava) i globalizaciju prometnog tržišta. Promjene temeljito utječu na lučku industriju intenzivirajući njenu konkurentnost i poslovnu uspješnost u danim tržišnim prilikama poslovanja. Za područje jugoistočne Europe se kao primjerna lokacija nudi prostor Luke Kopar. Takav centar bi, uz jugoistočnu Europu, opsluživao i dio srednje Europe, a za neke vrste robe čak i Bliski istok i istočnu Europu. Koncept smještaja logističko-distribucijskog centra na području Luke Kopar može se promatrati i u duhu Direktive Europske Unije, da se ojača obalna plovidba te da se svugdje gdje je to moguće prenese dio tereta s kopna na more. ABSTRACT Logistic approach to port system understands integration of activities of the logistic system that directly or indirectly influence the final transport service which apart from cargo handling, transport and resources management includes also a number of secondary activities and their carriers whose harmonized activities yield the desired results. Therefore, it is necessary to consider the subsystem of cargo handling and warehousing as the basic transport activities, commerce in ports (especially in the free customs zones) and industrial activities (processing, additional treatment of cargo, production of end products, oil industry, petrochemical industry, heavy metallurgy, etc.). The transformation of the port industry has been accelerated by the technological development, especially the development of the information transfer and processing technologies and their implementation in the port systems. The technological development provides the ports with the possibilities of performing specialized, intelligent port services based on fast and efficient – advanced processes of the port system. The traditional systems of control, monitoring and performing activities have been replaced by advanced, sophisticated systems that are capable of performing more than one operation – activities, at the same time, thus accelerating the throughput of cargo through the ports and increasing the safety of operations. The competitive ports have to ensure their users various and complex services which requires the implementation of organizational transformations with the aim of achieving a satisfactory level of the service quality i.e. achieving of certain level of attractiveness of the port system for all the potential users. The port system users (by their existence) have initiated the abandoning of the traditional systems of cargo handling and the technological changes (introduction of information and communication systems), organizational changes (intermodal transport operations, studying of port system logistics) and globalization of the transport market. The changes have fundamental influence on the port industry intensifying its competitiveness and business success in the given market business conditions. For the area of South-eastern Europe, the suitable location that is offered is the area of the Port of Kopar. Apart from the South-eastern Europe such a centre would serve also a part of Central Europe, and for some types of goods even the Near East and Eastern Europe. The concept of locating the logistic-distribution centre in the region of the Port of Kopar can be considered in the sense of the European Union Directive, to enhance the coastal shipping and to shift part of cargo, wherever possible, from land to sea.

Luka Kopar; funkcija; logističko; distribucijski; centar

nije evidentirano

engleski

Port of Kopar in function of logistic - distribution center

nije evidentirano

Port of Kopar; function; logistic; distribution; center

nije evidentirano

Podaci o izdanju

93

22.05.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport