Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 332807

Usporedna analiza ishoda radioničkog i e-učenja


Pranjić-Petrović, Tatjana; Milotić, Branka; Jurdana-Šepić, Rajka
Usporedna analiza ishoda radioničkog i e-učenja // Zbornik 8. simpozija HFD o nastavi fizike, Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost
Zagreb: HFD, 2007. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


Naslov
Usporedna analiza ishoda radioničkog i e-učenja
(Comparative analysis of learning outcomes in classroom and e-environment)

Autori
Pranjić-Petrović, Tatjana ; Milotić, Branka ; Jurdana-Šepić, Rajka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik 8. simpozija HFD o nastavi fizike, Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost / - Zagreb : HFD, 2007

Skup
Osmi simpozij HFD o nastavi fizike, Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost

Mjesto i datum
Novi Vinodolski, Hrvatska, 12-14.travnja 2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Ishodi učenja; e-učenje
(Learning outcomes; e-learning)

Sažetak
Predstavljeni su rezultati inicijalnog istraživanja ishoda učenja te objektivnih i subjektivnih reakcija učenika na sadržaje o strujanju fluida i njegovim posljedicama izvedene u učioničkom i u elektroničkom obliku. Također su ispitane i subjektivne reakcije učenika na te oblike učenja. Za istraživanje korištene je radionica Strujanje fluida koja je već izvođena u osnovnim i srednjim školama u Rijeci te predstavljena na 7. simpoziju o nastavi fizike u Šibeniku 2005. godine. Elektronička radionica koja je nastala prema radionici uživo, nalazi se, uz druge koje je također napravila grupa autora s Filozofskog fakulteta u Rijeci, na stranicama e-škole fizike: http://eskola.hfd.hr/hokus_pokus/index.htm Pilot istraživanje je obavljeno s 28 učenika prvoga razreda Građevinske tehničke škole u Rijeci, kojima ti sadržaji dotad nisu bili predstavljeni. Prije izvođenja radionica učinjena je anonimna provjera učeničkih predznanja ispitom koji je sadržavao konceptualna pitanja i pitanja povezana sa svakodnevnom primjenom tih koncepata. Učenici su podijeljeni u dvije podjednake skupine, radionice su izvedene odvojeno, klasična radionica u učionici (radionica uživo), a druga radionica kao samostalan rad učenika kod kuće (e-radionica). Po završetku radionica, učenici su ispunili anonimnu anketu o osobnim doživljajima vezanim uz načine učenja te anoniman ispit s istim pitanjima radi provjere usvojenosti koncepata. Iz ovog je inicijalnog istraživanja vidljivo da dobroga nastavnika i živu riječ još uvijek ne može zamijeniti ni pomno odabran i priređen elektronički edukacijski materijal. Uočeno je da učenicima nedostaje iskustvo u e-učenju s kojim se tek rijetko susreću. I naravno, najbolje je kombinirati različite metode poučavanja i učenja. Istraživanje će biti nastavljeno na drugim skupinama i na drugim sadržajima te s vremenskim odmakom radi provjere koji način učenja daje trajnije znanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
316-0091361-2825 - Razvoj i modeliranje fizičkih koncepata u učioničkom i e-okruženju (Rajka Jurdana-Šepić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka