Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 332520

Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju


Takšić, Vladimir; Hajncl, Ljerka
Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju // Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2007. str. 56-56 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju
(Emotional intelligence, skills and competencies in the school and organizational environment)

Autori
Takšić, Vladimir ; Hajncl, Ljerka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip - Zagreb : Naklada Slap, 2007, 56-56

Skup
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14-17.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; programi učenja emocionalnih vještina; trening; rukovođenje
(Emotional intelligence; programs for the development of emotional skills; menagement)

Sažetak
Prošlo je već više od desetljeća i pol od pojave pojma emocionalne inteligencije u psihološkoj literaturi. Ona uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja svojih i tuđih emocija i raspoloženja i formiranje znanja o njima što će osobi koristiti za predviđanje budućih ponašanja, te da bi se efikasnije mogli riješiti eventualni problemi i adekvatno reguliralo ponašanje. Simpozij o temi &laquo ; Emocionalna inteligencija, vještine i kompetencije u školskom i organizacijskom okuženju&raquo ; želi ukazati na potrebu proučavanja i razvoja emocionalne inteligencije tijekom ranog obiteljskog odgoja, potrebu emocionalnog učenja u osnovnom i srednjem školovanju, te na pozitivne učinke treninga za razvoj emocionalnih sposobnosti tijekom radnog vijeka. Istraživanja ukazuju na to da učiti djecu opažanju, razumijevanju i regulaciji svojih emocija donosi napredak u rješavanju socijalnih problema, emocionalnom razumijevanju te kognitivnim vještinama vezanim za socijalno planiranje i impulzivnost, a djeca također pokazuju smanjenu razinu problematičnih ponašanja i veću razinu adaptivnih ponašanja. Mnogi programi učenja emocionalnih vještina integrirani su u školski kurikulum i usmjereni su na to da omogućavaju učenicima intenzivna i trajna iskustva izgradnje vještina emocionalne inteligencije. Odvajajući emocionalnu inteligenciju od drugih crta ličnosti i od klasične inteligencije, bilo je moguće analizirati stupanj u kojem će emocionalna inteligencija nezavisno doprinositi poslovnim kompetencijama. Rezultati ispitivanja prognostičke valjanosti pokazuju da će u određenoj aktivnosti pojedinac biti uspješan i bez visoke emocionalne inteligencije, dok će u nekoj drugoj, emocionalna inteligencija biti nužan uvjet uspješnosti. Jedinstven je zaključak da je emocionalna inteligencija važna za rukovoditelje koji su u direktnom kontaktu s radnicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije (Vladimir Takšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka