Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju (CROSBI ID 534907)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Takšić, Vladimir ; Hajncl, Ljerka
hrvatski
Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju
Prošlo je već više od desetljeća i pol od pojave pojma emocionalne inteligencije u psihološkoj literaturi. Ona uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja svojih i tuđih emocija i raspoloženja i formiranje znanja o njima što će osobi koristiti za predviđanje budućih ponašanja, te da bi se efikasnije mogli riješiti eventualni problemi i adekvatno reguliralo ponašanje. Simpozij o temi « ; Emocionalna inteligencija, vještine i kompetencije u školskom i organizacijskom okuženju» ; želi ukazati na potrebu proučavanja i razvoja emocionalne inteligencije tijekom ranog obiteljskog odgoja, potrebu emocionalnog učenja u osnovnom i srednjem školovanju, te na pozitivne učinke treninga za razvoj emocionalnih sposobnosti tijekom radnog vijeka. Istraživanja ukazuju na to da učiti djecu opažanju, razumijevanju i regulaciji svojih emocija donosi napredak u rješavanju socijalnih problema, emocionalnom razumijevanju te kognitivnim vještinama vezanim za socijalno planiranje i impulzivnost, a djeca također pokazuju smanjenu razinu problematičnih ponašanja i veću razinu adaptivnih ponašanja. Mnogi programi učenja emocionalnih vještina integrirani su u školski kurikulum i usmjereni su na to da omogućavaju učenicima intenzivna i trajna iskustva izgradnje vještina emocionalne inteligencije. Odvajajući emocionalnu inteligenciju od drugih crta ličnosti i od klasične inteligencije, bilo je moguće analizirati stupanj u kojem će emocionalna inteligencija nezavisno doprinositi poslovnim kompetencijama. Rezultati ispitivanja prognostičke valjanosti pokazuju da će u određenoj aktivnosti pojedinac biti uspješan i bez visoke emocionalne inteligencije, dok će u nekoj drugoj, emocionalna inteligencija biti nužan uvjet uspješnosti. Jedinstven je zaključak da je emocionalna inteligencija važna za rukovoditelje koji su u direktnom kontaktu s radnicima.
emocionalna inteligencija; programi učenja emocionalnih vještina; trening; rukovođenje
nije evidentirano
engleski
Emotional intelligence, skills and competencies in the school and organizational environment
nije evidentirano
emotional intelligence; programs for the development of emotional skills; menagement
nije evidentirano
Podaci o prilogu
56-56.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost
Lopižić, Josip
Zagreb: Naklada Slap
Podaci o skupu
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
14.11.2007-17.11.2007
Dubrovnik, Hrvatska