Kognitivna znanstvena virtualizacija u funkciji sigurnosti u prometu (CROSBI ID 138553)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jurum-Kipke, Jasna ; Hozjan, Dubravka ; Baksa, Sarajko
hrvatski
Kognitivna znanstvena virtualizacija u funkciji sigurnosti u prometu
Određivanje antropometrijskih mjera i bioloških značajki ljudskog tijela konvencionalnim načinom složeno je i dugotrajno. Uvođenjem novih računalnih metoda (SABALab) moguće je brzo i točno određivanje svih važnih tjelesnih veličina kako bi se dimenzije i oblici elemenata okolišnog radnog sustava cestovnog motornog vozila prilagodili vozaču. Proces upravljanja motornim vozilom izvodi se uz potrebnu kontrolu vida. Tijekom upravljanja motornim vozilom potrebne vidne sposobnosti iskazuju se prepoznavanjem složene strukture djelovanja, raspoznavanjem raznovrsnih oblika, boja te brzinom i točnošću reagiranja na temelju vidnog zapažaja. Upravljanje motornim vozilom izvodi se u prostoru koji od vozača zahtijeva izrazito dobre vidne sposobnosti i one su odlučujuće za koordinaciju pokreta, brzinu reagiranja i točnost izvođenja. Radno mjesto vozača pripada zatvorenom tipu s malim tlocrtnim površinama i sjedećim položajem tijela koje je pogodno za ergonomijsko i biomehaničko oblikovanje. Statičke i dinamičke antropometrijske veličine odnose se na kinematičke osobine vozača i bitan raspored djelatnih elemenata kokpita koji omogućuju potreban stupanj kontrole vida i radnih aktivnosti tijekom sudjelovanja u prometnom okruženju.
digitalna tjelesna antropometrija; 3D biomehanički modeli; virtualizacija vidnog polja; sigurnost u prometu
nije evidentirano
engleski
Cognitive Scientific Virtualization in the Function of Traffic Safety
nije evidentirano
digital body anthropometry; 3D biomechanical models; virtualization of the field of sight; traffic safety
nije evidentirano