Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 331558

Zadovoljstvo studijem i samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija


Ricijaš, Neven; Huić, Aleksandra; Branica, Vanja
Zadovoljstvo studijem i samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2006), 2; 51-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Zadovoljstvo studijem i samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija
(Satisfaction with Education and Self-Evaluation of Students' Competency in Helping Professions)

Autori
Ricijaš, Neven ; Huić, Aleksandra ; Branica, Vanja

Izvornik
Revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 42 (2006), 2; 51-68

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Kompetencije; psihosocijalni rad; studij; socijalna pedagogija; socijalni rad; psihologija
(Competencies; psychosocial work; study; social pedagogy; social work; psychology)

Sažetak
U radu su izneseni rezultati preliminarnog ispitivanja zadovoljstva studijem, interesa i samoprocjene kompetentnosti studenata nekih pomagačkih struka za budući psihosocijalni rad. Cilj istraživanja bio je usporediti studente tri pomagačke struke (socijalna pedagogija, psihologija i socijalni rad), s obzirom na njihovu percipiranu kompetentnost za budući psihosocijalni rad te dobiti uvid u stupanj zadovoljstva općim i specifičnim znanjima i vještinama stečenim tijekom studija i obveznom studentskom praksom. Ukupno je ispitano 227 studenata četvrtih godina (dvije generacije), od čega 88 studenata psihologije, 80 studenata socijalnog rada, te 59 studenata socijalne pedagogije. Prikupljeni su podaci o zadovoljstvu općim i specifičnim znanjima i vještinama stečenima na fakultetu, studentskoj praksi, volontiranju te pojedinim interesima za budući rad, a primijenjena je i preliminarna verzija skale percipirane kompetentnosti za budući psihosocijalni rad u praksi. Sudionici su procjenjivali koliko su sigurni da profesionalno/uspješno mogu obavljati pojedine aktivnosti vezane uz psihosocijalni rad (zajedničke stručnjacima sve tri ispitivane struke). Osim toga, primijenjena je i skala percipirane nekompetentnosti (Bezinović, 1988). Rezultati pokazuju kako su studenti uglavnom zadovoljni općim i specifičnim znanjima i vještinama stečenima na fakultetu, iako među studijskim grupama postoje i neke razlike. Od ukupnog broja studenata, njih 47% bilo je ili jest uključeno u neki oblik volonterskog rada, te smatraju kako im je to iskustvo omogućilo stjecanje novih vještina za rad. Faktorskom analizom skale percipirane kompetentnosti za budući psihosocijalni rad u praksi dobiveno je četiri faktora: (1) neposredan rad u praksi, (2) grupni rad/preventivni programi, (3) empatija i uspostavljanje odnosa te (4) primjena teorijskih znanja u praksi. U radu su komentirane razlike između navedene tri studijske grupe s obzirom na njihovo zadovoljstvo stečenim znanjima i vještinama, volontiranje te percepciju kompetentnosti za budući rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj (Zdravka Poldrugač, )
066-0661686-1431 - Djeca, mladi, obitelji i socijalni razvoj Hrvatske (Marina Ajduković, )

Ustanove
Pravni fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • EMBASE (Excerpta Medica)
  • PsychINFO