Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu (CROSBI ID 138416)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Horvat, Jasna ; Orešković, Biserka ; Forjan, Josipa
hrvatski
Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu
Istraživanje o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda orijentiralo se na analiziranje stavova domaćih potrošača o proizvodima široke potrošnje. Kako je "domaći kupac" iznimno širok pojam, istraživanjem o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda široke potrošnje analiziran je isključivo segment ženske, urbane populacije. Pri postupcima planiranja istraživanja, krenulo se od promišljanja pojma "etnocentrizam" i promatranja domaćeg proizvoda kao specifičnog segmenta ponude na globalnom tržištu. Usmjerenost na analizu stavova prema domaćim proizvodima bila je dvojaka: varijablama konstruiranim u upitniku mjerili su se stavovi žena potrošača ne samo o potrošačkom etnocentrizmu, nego i o potrošačkom ponašanju. Nakon provedene deskriptivne statističke analize, metodama multivariatne statistike (faktorska i klaster analiza) testirani su kreirani mjerni instrumenti (faktorska analiza), a potom je, na temelju konačne inačice mjernoga instrumenta provedeno segmentiranje populacije (klaster analizom) i opisivanje detektiranih segmenata. Faktorskom analizom izdvojena su dva faktora, od kojih prvi faktor (faktor potrošačkog etnocentrizma) bilježi i visok Cronbach's alpha (0, 8621) koeficijent. Klastriranjem su izdvojena tri klastera žena potrošača, te je detaljno komentirana razlika u potrošačkim i etnocentrističkim stavovima svakog od izdvojenih klastera.
potrošački etnocentrizam ; mjerni instrument ; multivariatna statistika ; potrošački segmenti
nije evidentirano
engleski
Market segmentation based on ethnocentrism attitude
nije evidentirano
consumer ethnocentrism ; measurement instrument ; multivariate statistics ; consumer segment
nije evidentirano