Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu (CROSBI ID 138416)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Horvat, Jasna ; Orešković, Biserka ; Forjan, Josipa Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu // Ekonomski vjesnik, 1 i 2 (2005), 59-66

Podaci o odgovornosti

Horvat, Jasna ; Orešković, Biserka ; Forjan, Josipa

hrvatski

Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu

Istraživanje o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda orijentiralo se na analiziranje stavova domaćih potrošača o proizvodima široke potrošnje. Kako je "domaći kupac" iznimno širok pojam, istraživanjem o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda široke potrošnje analiziran je isključivo segment ženske, urbane populacije. Pri postupcima planiranja istraživanja, krenulo se od promišljanja pojma "etnocentrizam" i promatranja domaćeg proizvoda kao specifičnog segmenta ponude na globalnom tržištu. Usmjerenost na analizu stavova prema domaćim proizvodima bila je dvojaka: varijablama konstruiranim u upitniku mjerili su se stavovi žena potrošača ne samo o potrošačkom etnocentrizmu, nego i o potrošačkom ponašanju. Nakon provedene deskriptivne statističke analize, metodama multivariatne statistike (faktorska i klaster analiza) testirani su kreirani mjerni instrumenti (faktorska analiza), a potom je, na temelju konačne inačice mjernoga instrumenta provedeno segmentiranje populacije (klaster analizom) i opisivanje detektiranih segmenata. Faktorskom analizom izdvojena su dva faktora, od kojih prvi faktor (faktor potrošačkog etnocentrizma) bilježi i visok Cronbach's alpha (0, 8621) koeficijent. Klastriranjem su izdvojena tri klastera žena potrošača, te je detaljno komentirana razlika u potrošačkim i etnocentrističkim stavovima svakog od izdvojenih klastera.

potrošački etnocentrizam ; mjerni instrument ; multivariatna statistika ; potrošački segmenti

nije evidentirano

engleski

Market segmentation based on ethnocentrism attitude

nije evidentirano

consumer ethnocentrism ; measurement instrument ; multivariate statistics ; consumer segment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 i 2

2005.

59-66

objavljeno

0353-359X

1847-2206

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice