Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 330925

Školovanje arhivista, knjižničara i muzeologa: pogled iz perspektive akademske ustanove


Aparac-Jelušić, Tatjana; Faletar Tanacković, Sanjica; Jelušić, Srećko
Školovanje arhivista, knjižničara i muzeologa: pogled iz perspektive akademske ustanove // Radovi s 41. savjetovanja Arhivska služba na pragu pristupa Europskoj Uniji / Kovačec, Deana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko arhivističko društvo, 2007. str. 147-154 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


Naslov
Školovanje arhivista, knjižničara i muzeologa: pogled iz perspektive akademske ustanove
(Education of archivists, librarians and curators : a view from academic institution)

Autori
Aparac-Jelušić, Tatjana ; Faletar Tanacković, Sanjica ; Jelušić, Srećko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Radovi s 41. savjetovanja Arhivska služba na pragu pristupa Europskoj Uniji / Kovačec, Deana - Zagreb : Hrvatsko arhivističko društvo, 2007, 147-154

ISBN
978-953-98228-1-9

Skup
Arhivska služba na pragu pristupa Europskoj Uniji

Mjesto i datum
Karlovac, Hrvatska, 11-13.10.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Arhivisti; knjižničari; kustosi; obrazovanje
(Archivists; librarians; curators; education)

Sažetak
U ovome članku riječ je o strukturalnim i organizacijskim promjenama vezanima uz procese prilagodbe visokoškolskog obrazovnog sustava slijedom preporuka Bolonjske deklaracije odnosno nastojanja da se hrvatski visokoškolski prostor preoblikuje kako bi mogao odgovarati na potrebe današnjega društva. Nastoji se ukazati na nekoliko mogućih pristupa i dilema vezano uz ponudu programa u polju informacijskih znanosti. U radu se također nastoji ukazati na to da stručnjaci u polju informacijskih znanosti dogovaraju jezgrene predmete kao temelj na koji se nadograđuju raznoliki izborni moduli, ali da se oko jezgrenih predmeta neprestano vode rasprave i teško postiže konsenzus, osobito vezano uz sve izrazitiju potrebu za polivalentnim stručnjacima kompetencije kojih se mogu i trebaju nesmetano nadograđivati programima cjeloživotnog obrazovanja Cilj je rada ukazati na uporišne točke promjena, potrebu usuglašavanja oko jezgrenih predmeta u polju informacijskih znanosti, moguće načine izvedbe programa, važnost sustavne suradnje među obrazovnim ustanovama i profesionalnim zajednicama te prikazati programe studija na Sveučilištima u Osijeku i Zadru kojima se postupno nastoje stvoriti osnove za akademsku izobrazbu informatologa – profila stručnjaka koji bi se, nakon tri godine studija, mogli nositi s manje složenim stručnim poslovima u ustanovama pamćenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Srećko Jelušić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek