Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja (CROSBI ID 534634)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Munjas Samarin, Radenka ; Takšić, Vladimir
hrvatski
Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja
Cilj istraživanja bio je provjeriti efekte provođenja programa emocionalnog opismenjavanja na kognitivno, socijalno i emocionalno funkcioniranje učenika u razvojnom periodu ulaska u adolescenciju. U istraživanju su sudjelovali učenici petih razreda, iz dviju riječkih osnovnih škola ; ukupno 96 učenika, od čega 49 učenika muškog i 47 ženskog spola, prosječne dobi 10.87 godina ± ; 0.54 godine. U svakoj školi je izabran po jedan tretmanski razred, u kojem se program emocionalnog opismenjivanja provodio, i jedan komparabilni razred, koji nije bio uključen u program. Kod svih učenika izmjerene su razine emocionalnog znanja i razumijevanja, altruizma, depresivnosti, agresivnosti i empatije, i to u tri navrata: neposredno prije početka provođenja programa, neposredno nakon i 3 mjeseca nakon završetka emocionalnog opismenjavanja. Rezultati analiza varijance s ponovljenim mjerenjima pokazuju da nakon tretmana emocionalnog opismenjavanja dolazi do povećanja rezultata na testu emocionalnog znanja i razumijevanja emocija. Također, došlo je do smanjenja procjene učestalosti agresivnih ponašanja opaženog od strane vršnjaka, što je izraženije kod dječaka, te do povećanja rezultata na skali samoprocjene altruističnih ponašanja kod učenika u tretmanskoj skupini, što je izraženije kod djevojčica. Moguće je zaključiti da je došlo do pozitivnih efekata programa emocionalnog opismenavanja na navedene aspekte funkcioniranja učenika.
evaluacija programa; emocionalno opismenjavanje; emocionalno znanje i razumijevanje; agresivnost; altruizam
nije evidentirano
engleski
Evaluation of the Program for emotional literacy
nije evidentirano
program evaluation; emotional literacy; emotion knowledge and understanding; agression; altruism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
55-56.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost
Lopižić, Josip
Zagreb: Naklada Slap
Podaci o skupu
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
14.11.2007-17.11.2007
Dubrovnik, Hrvatska