Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome (CROSBI ID 138204)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Cvikić, Lidija ; Jelaska, Zrinka Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome // Lahor, 2 (2007), 4; 190-216

Podaci o odgovornosti

Cvikić, Lidija ; Jelaska, Zrinka

hrvatski

Složenost ovladavanja glagolskim vidom u inojezičnome hrvatskome

Glagolski vid jedan je od najtežih obilježja hrvatskoga jezika kojima inojezični učenici, i to izvorni govornici neslavenskih jezika, moraju ovladati. U tome je hrvatski sličan drugim slavenskim jezicima. Glavni je uzrok složenost znanja koja je nužna da bi se proizvodile rečenice s glagolima točnoga vida i oblika. U ovome se radu istražuje usvojenost pojedinih elemenata glagolskoga vida kod odraslih učenika inojezičnoga hrvatskoga. U prvome se dijelu rada daje kraći pregled obilježja vida i istraživanja ovladavanja vidom kod inojezičnih učenika općenito, učenika dvaju slavenskih jezika i hrvatskoga. U drugome dijelu rada prikazuju se rezultati istraživanja ovladanosti vidom skupine ispitanika. Istraživanje je potvrdilo pretpostavku da se glagolski vid sastoji od više različitih elemenata znanja i da se ti elementi usvajaju istovremeno, ali u različitim stupnjevima. Većina odstupanja u uporabi nastala je zbog neusvojenosti oblika glagola. Pokazalo se da su učenici inojezičnoga hrvatskoga svjesni postojanja kategorije glagolskoga vida, ali značenje glagola uglavnom vežu uz jedan vid. Učenici na srednjoj razini znanja hrvatskoga u vrlo su visokome stupnju ovladali glagolskim vidom pojedinoga glagola te su sposobni pravilno odrediti vid glagola kada je on naveden samostalno i kada je u paru. Općenito povećanje točnosti određivanja vida, a kod pojedinih glagola i dvostruko točnije kada su glagoli ponuđeni u paru, potvrđuje stav dijela stručnjaka da je glagole potrebno poučavati u paru te ih tako i navoditi u priručnicima.

glagolski vid; vidski parovi; vidski parnjaci; ovladavanje inojezičnim hrvatskim

nije evidentirano

engleski

The Complexity of Learning Verbal Aspect in Croatian as L2: Acquicition of verbal aspect features at the intermediate level

nije evidentirano

verbal aspect; Croatian as L2; imperfective and perfective aspect; aspectual pairs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (4)

2007.

190-216

objavljeno

1846-2197

1848-4972

Povezanost rada

Filologija

Poveznice