Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 329714

Mijenjanje odgojno-obrazovne prakse – put ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju


Vujičić, Lidija
Mijenjanje odgojno-obrazovne prakse – put ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju // Društvo i tehnologija / Plenković, Juraj (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo, 2007. str. 17-17 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Mijenjanje odgojno-obrazovne prakse – put ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju
(Changing educational practice – way to qualitative changes in education)

Autori
Vujičić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Društvo i tehnologija / Plenković, Juraj - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo, 2007, 17-17

Skup
Društvo i tehnologija

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 28-30.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Izravno mijenjanje odgojno-obrazovne prakse; obrazovne reforme; refleksivna praksa; stručno usavršavanje; učenje
(Direct changing of educational practice; educational reforms; reflective practice; professional improvement; learning)

Sažetak
U stručnoj i znanstvenoj literaturi navodi se veliki broj izvora koji izlažu i obrazlažu razloge neuspjeha reformi u svijetu, s naglaskom na neuspjehe mijenjanja odgojno-obrazovne prakse. Pozivajući se na mnoge autore (Bruner (2000), Fullan, (1993, 1999), Hopkins (2001) i dr.), u osnovi promišljanja ovog rada je teza da se prave, dugoročne, kvalitetne, promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi izravnim mijenjanjem odgojno-obrazovne prakse u ustanovi. Pri tom mijenjanje odgojno-obrazovne prakse u ustanovi, ne znači samo promjenu organizacijskih, tj. strukturalnih dimenzija u ustanovi, nego još više zahtijeva promjenu načina razmišljanja učitelja, tj. podizanje kvalitete njihova razumijevanja odgojno-obrazovnog procesa. Razumijevanje odgojno-obrazovne prakse povezano je sa stručnim usavršavanjem učitelja kao strategijom u procesu mijenjanja odgojno-obrazovne prakse na putu ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju. Radi se o profesionalnom usavršavanju učitelja kao kontinuiranom, cjeloživotnom procesu a refleksivnoj praksi kao permanentnoj strategiji učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Dubravka Maleš, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Lidija Vujičić, (224251)