Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 329711

Razvoj praktične kompetencije učitelja– put ka istraživanju i unapređivanju vlastite prakse


Vujičić, Lidija
Razvoj praktične kompetencije učitelja– put ka istraživanju i unapređivanju vlastite prakse // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strosmmayera, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska ; Kherson State University Kherson, Ukraine, 2007. str. 157-162 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Razvoj praktične kompetencije učitelja– put ka istraživanju i unapređivanju vlastite prakse
(The development of a practical competence of a teacher – a way to the research and professional improvement)

Autori
Vujičić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strosmmayera, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska ; Kherson State University Kherson, Ukraine, 2007, 157-162

ISBN
978-953-6965-11-3

Skup
Kompetencije i kompetentnost učitelja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18-19.04.2007

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Cjeloživotno učenje; kompetentnost; praktična kompetencija; profesionalni razvoj; refleksivna praksa; učitelj
(Lifelong learning; competence; practical competence; professional development; reflexive practice; teacher)

Sažetak
Obrazovanje i profesionalni razvoj učitelja ključno je pitanje u svakoj zemlji, budući da je kvaliteta učiteljskog kadra jedan od glavnih činitelja koji djeluju na razinu obrazovnih postignuća učenika. S druge strane, u suvremenoj literaturi sve više autora ističe potrebna umijeća sadašnjih i budućih građana društva, koji svoje mjesto moraju pronaći u nacionalnom kurikulumu. To su: sposobnosti učiti kako učiti i druge meta-kognitivne ili misaone sposobnosti ; sposobnosti učenja u timu i na radnom mjestu ; sposobnosti sučeljavanja ili snalaženja u rješavanju novih, nepredvidljivih problema ; sposobnosti dobre verbalne komunikacije a ne samo pisane ; kreativne, inovativne i poduzetničke sposobnosti. Postavlja se pitanje koje su to kompetencije učitelja koje im pomažu da se nose sa zahtjevima društva znanja. U radu raspravljamo o osobnom i profesionalnom razvoju učitelja u čije središte promišljanja stavljamo razvoj praktične kompetencije. Kompetentnost određujemo kao razvojnu kategoriju koju uvelike određuje i spremnost na cjeloživotno učenje i istraživanje. A refleksivnu praksu povezujemo uz pojam cjeloživotnog učenja kao proces kontinuiranog osobnog usavršavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Dubravka Maleš, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Lidija Vujičić, (224251)