Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 329696

Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja


Vujičić, Lidija
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja // Magistra Iadertina, 2 (2007), 2; 91-106 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja
(Culture of educational institutions and teacher professional training)

Autori
Vujičić, Lidija

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 2 (2007), 2; 91-106

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Kapacitet za promjene; kultura odgojno-obrazovne ustanove; refleksivna praksa; stručno usavršavanje; škola; učenje; učitelj
(Capacity for change; culture of educational institutions; reflective practice; professional training; school; learning; teacher.)

Sažetak
O stručnom usavršavanju učitelja, autorica promišlja pozivajući se na mnoge autore, kao institucijskom razvoju u mijenjanju kulture odgojno – obrazovne ustanove koja na taj način povećava svoje kapacitete za kontinuirane promjene odgojno-obrazovne prakse, a ne samo implementaciju pojedinih inovacija. Posebno iz razloga što postojanje novih razrađenih kurikuluma, zakonskih akata i drugih propisa, koji određuju ili bi trebali usmjeravati odgojnu praksu, nije dostatno za njezino kvalitetno mijenjanje. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravlja kao o jednoj organizaciji, a o kulturi kao svojstvu organizacije kojem se njezini članovi trebaju prilagođavati u procesu stalne evolucije. Zastupa tezu o potrebi drugačijeg pristupa stručnom usavršavanju učitelja, usmjerenog na izravno istraživanje i mijenjanje osobne prakse. O stručnom usavršavanju učitelja promišlja kao o strategiji u procesu mijenjanja kulture odgojno – obrazovne ustanove. Vizija cjeloživotnog učenja i neprestanog profesionalnog razvoja zahtijeva učitelja koji će znati kritički razmišljati, koji je osposobljen za refleksiju i evaluaciju, koji zna potražiti ili osigurati preduvjete za razvoj svakog pojedinog učenika te koji zna poticati i podržavati učenike u procesu učenja. O učitelju se promišlja, prije svega, kao inicijatoru promjena, pokretaču za učenje, koji se brine za svoj osobni i profesionalni razvoj i koji je dio organizacije koja se razvija i uči, a o refleksiji kao značajnoj karakteristici profesionalnog razvoja učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Dubravka Maleš, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Lidija Vujičić, (224251)