Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 329186

Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj : nove paradigme


Hrvatić, Neven; Komar, Zvonimir
Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj : nove paradigme // Obrazovanje učitelja nekada i danas : zbornik radova / Kaich, Katalin ; Czekus, Geza (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2008. str. 96-101 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj : nove paradigme
(Teacher education in Croatia : new paradigms)

Autori
Hrvatić, Neven ; Komar, Zvonimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Obrazovanje učitelja nekada i danas : zbornik radova / Kaich, Katalin ; Czekus, Geza - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2008, 96-101

ISBN
978-86-87095-01-4

Skup
Obrazovanje učitelja nekada i danas

Mjesto i datum
Subotica, Vojvodina, Srbija, 25.09.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Obrazovanje učitelja; pedagoška izobrazba; interkulturalne kompetencije
(Teacher education; pedagogic approach; inter-cultural competencies)

Sažetak
Položaj učitelja u suvremenoj školi, u procesu odgoja i obrazovanja, danas je temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima. Izazovi budućnosti pojedinca i društva (globalnog svijeta) ogledaju se u pristupu i kvaliteti današnje škole, sustava odgoja i obrazovanja, ustroja sveučilišne nastave i novih (interkulturalnih) kompetencija učitelja, gdje njihov cjeloživotni stručni razvoj i pedagoško usavršavanje (Continuous Professional Development) postaju strateško pitanje u konceptualizaciji visokoškolske nastave. Izobrazba učiteljstva samo je u jednom dijelu pratila promjene znanstvenih, teorijskih i konceptualnih osnova u smjeru demokratizacije školskih sustava i promijenjenog školskog ozračja, a temeljne odrednice kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja rezultat su suodnosa teorijskog prisupa (znanja) i potrebnih nastavnih umijeća. Promjenama koje su zahvatile suvremenu školu, položaj i potrebne kompetencije učitelja postaju složenije, kako bi mogli odgovoriti na nove izazove.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Neven Hrvatić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb