Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odrednice stava prema matematici (CROSBI ID 348974)

Ocjenski rad | diplomski rad

Žitković, Sandra Odrednice stava prema matematici / Franc, Renata (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2008

Podaci o odgovornosti

Žitković, Sandra

Franc, Renata

hrvatski

Odrednice stava prema matematici

U istraživanju je ispitano kakve stavove prema matematici imaju gimnazijalci, razlikuju li se stavovi prema matematici po spolu i matematičkom postignuću tj. ocjeni iz matematike, te postoji li povezanost majčinog, očevog i profesorovog stava prema matematici, te spola sudionika i matematičkog postignuća s učenikovim stavom prema matematici. Analize su provedene na podacima dobivenima od 167 učenika jednog drugog i pet trećih razreda jedne zagrebačke gimnazije koja ima program opće, jezične i prirodoslovno-matematičke gimnazije. Kao mjerni instrument upotrebljen je hrvatski prijevod Fennema-Sherman ljestvica za mjerenje stavova prema matematici ili F-S MAS (Fennema-Sherman Mathematics Attitudes Scales), napravljen za potrebe ovog istraživanja. Rezultati za cijeli uzorak pokazuju da sudionici istraživanja imaju pozitivan stav prema matematici. Usporedba rezultata s obzirom na spol sudionika pokazala je da se mladići i djevojke razlikuju u stavu prema matematici i to tako da mladići imaju pozitivniji stav prema matematici od djevojaka. Što se tiče usporedbe rezultata s obzirom na matematičko postignuće rezultati pokazuju da učenici koji imaju niže matematičko postignuće tj. nižu zaključnu ocjenu iz matematike imaju negativniji stav prema matematici od učenika koji imaju veće matematičko postignuće tj. ocjenu iz matematike, ali ta razlika nije se pokazala statistički značajnom. Također u pogledu stava prema matematici nije utvrđen ni značajan interakcijski efekt spola i matematičkog postignuća. Što se tiče ispitivanja povezanosti majčinog, očevog i profesorovog stava prema matematici, te spola i matematičkog postignuća s učenikovim stavom prema matematici rezultati su pokazali da je majčin stav prema matematici najviše povezan s učenikovim stavom prema matematici, a slijede ga redom očev, pa profesorov stav prema matematici. Što se tiče povezanosti spola i matematičkog postignuća s učenikovim stavom prema matematici dobivene korelacije su niske. Rezultati regresijske analize ukazuju na to da odabrani set prediktora (majčin, očev i profesorov stav prema matematici, te spol i matematičko postignuće sudionika istraživanja) objašnjava 30, 5% varijance kriterija „ učenikov stav prema matematici“ . Prediktor koji objašnjava najveći postatak varijance kriterija je majčin stav prema matematici, a slijede ga očev, pa profesorov stav prema matematici.

stav prema matematici; spol; stav roditelja; stav nastavnika

nije evidentirano

engleski

Determinants of attitudes toward mathematics

nije evidentirano

attitudes toward mathematics; gender; parental attitudes; teachers attitudes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

28.02.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija