Korporativno upravljanje (CROSBI ID 5005)
Urednička knjiga | ostalo
Podaci o odgovornosti
Tipurić, Darko
hrvatski
Korporativno upravljanje
Knjiga „ Korporativno upravljanje“ nastala je u okviru znanstvenog programa Konkurentnost hrvatskih poduzeća Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, a čiji je sastavni dio istraživački projekt Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća. Glavna područja korporativnog upravljanja vezuju se za relacije moći, utjecaja, ovlasti i odgovornosti unutar složenih poslovnih sustava. Korporativno upravljanje se može definirati kao sustav nadzornih mehanizama kojima svi dobavljači krucijalnih inputa trebaju osigurati povrate na svoja ulaganja u korporaciji, ne ugrozivši njezin dugoročni opstanak i prosperitet. Ono treba stvoriti okvir za postavljanje najvažnijih ciljeva, određivanje sredstava za njihovo postizanje i praćenje izvedbe te djelotvornosti njihova ostvarivanja. Kvalitetan sustav korporativnog upravljanja rezultira smanjivanjem troškova kapitala i efikasnom uporabom resursa te održavanjem ravnoteže između ekonomskih i socijalnih ciljeva poduzeća. Osim toga, uspješno korporativno upravljanje treba uravnotežiti ciljeve poduzeća, s jedne, i zahtjeve glavnih interesno-utjecajnih skupina, s druge strane. Razvoj dobre prakse korporativnog upravljanja je condito sine qua non za poduzeća koja žele prosperirati na tržištima, pribaviti dodatni kapital, ostvarivati konkurentsku prednost i opstati u svijetu sve većih konkurentskih izazova u brzo promjenjivoj okolini, kao i za zemlje koje žele stimulirati investiranje u privatni sektor, privući inozemna ulaganja i stvarati kontekst gospodarskog rasta. Knjiga Korporativno upravljanje napisana je kako bi se upotpunila literatura na hrvatskom jeziku iz ovog područja te dao zamašnjak daljnjemu razvoju discipline. Namijenjena je studentima diplomskih i poslijediplomskih studija, menadžerima, savjetnicima i analitičarima u hrvatskim poduzećima, polaznicima edukacijskih programa, kao i svima onima koji se svakog dana susreću s problemima korporativnog upravljanja u svojim organizacijama. Knjiga je strukturirana u tri cjeline i obuhvaća devetnaest poglavlja. U njezinu pisanju sudjelovalo je sedamnaest autora.
Korporativno upravljanje; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Corporate Governance
nije evidentirano
Corporate Governance; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Sinergija nakladništvo
2008.
978-953-6895-36-6
809
objavljeno