Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 328838

Prikaz terena u stvarnom vremenu


Brajša, Miran
Prikaz terena u stvarnom vremenu, 2008., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 328838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prikaz terena u stvarnom vremenu
(Real time terrain rendering)

Autori
Brajša, Miran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
06.03

Godina
2008

Stranica
73

Mentor
Mihajlović, Željka

Neposredni voditelj
Mihajlović, Željka

Ključne riječi
teren; teksturiranje; geometrijsko MIP preslikavanje; procesori vrhova i točaka
(terrain; texturing; geometry MIP mapping; vertex and pixel shaders;)

Sažetak
U ovom radu opisani su postupci izrade, prikaza i teksturiranja terena te su komentirani rezultati dobiveni ispitivanjem ponašanja programskog ostvarenja odabranih metoda. U početku je dan kratak pregled postupaka izrade terena, koji opisuje metode stvaranja terena. Prilikom implementacije postupka geometrijskog MIP preslikavanja načinjene su tri izmjene u odnosu na originalno opisan postupak. Računanje MIP razina ne odvija se prilikom učitavanja terena, već je unaprijed izračunato i pohranjeno u sam teren. Blokovi terena ne crtaju se odjednom kao lista trokuta već u dijelovima kako bi bilo moguće zasebno prikazati T-spojeve na rubovima. Posljednja razlika je u fiksno postavljenoj udaljenosti od kamere na kojoj dolazi do promijene MIP razina. Pri teksturiranju metodom prelijevanja tekstura također je načinjena razlika u odnosu na izvorni postupak u vidu računanja mapa prozirnosti. One se ne računaju automatski u ovisnosti o gustoći rasporeda pojedinih tekstura već su unaprijed izrađene u obliku zasebne teksture zbog vjernijeg prikaza terena korištenog u programu. Kako su izmjereni rezultati pokazali, prilikom varijacije parametara ispitivanog programskog rješenja, ovaj rad zadovoljava početne uvijete, te je njegova programska implementacija izvediva u stvarnom vremenu na kućnom računalu. Projekt je izgrađen alatom Microsoft Visual Studio 2005™ upotrebom programskog jezika C++. Kao standard za prikaz korištena je OpenGL grafička biblioteka. Teren za testiranje izgrađen je iz visinske karte Hrvatske.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
036-0000000-2029 - Adaptivno upravljanje scenarijima u VR terapiji PTSP-a (Ćosić, Krešimir, MZOS ) ( POIROT)
036-0362980-1921 - Računalne okoline za sveprisutne raspodijeljene sustave (Srbljić, Siniša, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Mihajlović (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Brajša, Miran
Prikaz terena u stvarnom vremenu, 2008., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Brajša, M. (2008) 'Prikaz terena u stvarnom vremenu', diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Braj\v{s}a, M.}, year = {2008}, pages = {73}, keywords = {teren, teksturiranje, geometrijsko MIP preslikavanje, procesori vrhova i to\v{c}aka}, title = {Prikaz terena u stvarnom vremenu}, keyword = {teren, teksturiranje, geometrijsko MIP preslikavanje, procesori vrhova i to\v{c}aka}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Braj\v{s}a, M.}, year = {2008}, pages = {73}, keywords = {terrain, texturing, geometry MIP mapping, vertex and pixel shaders, }, title = {Real time terrain rendering}, keyword = {terrain, texturing, geometry MIP mapping, vertex and pixel shaders, }, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font