(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 137889)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ljubetić, Maja
hrvatski
(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja
Polazeći od pretpostavke da je u cilju unapređivanja kvalitete odgojno – obrazovnog sustava nužno provesti kvalitetno (samo)vrednovanje odgojno – obrazovnih podsustava posebice, zbog svoje važnosti i osjetljivosti specifičnog sustava ranog odgoja, u radu se nude i elaboriraju kriteriji (samo)vrednovanja u sustavu ranog odgoja i to: 1. filozofija, uvjerenja, stavovi i vrijednosti ustanove ; 2. stil upravljanja u institucijama ranog odgoja , izgradnja zajedničke vizije te uloge čimbenika odgojno-obrazovnog procesa ; 3. kvaliteta odnosa (na svim razinama u i izvan dječjeg vrtića) i načini rješavanja problema ; 4. prostor, materijalno okruženje i vrijeme kao pretpostavke za napredovanje pojedinca u zajednici koja uči ; 5. vrtićka kultura – kultura ustanove ; 6. kurikulum ranog odgoja i učenje djece i odraslih ; 7. odnosi/partnerstvo obitelji, vrtića i lokalne zajednice ; 8. refleksivni praktičar - samoprocjena i suradnička procjena u zajednici koja uči. Autorica naglašava potrebu paralelnog vrednovanja (vanjskog i unutarnjeg) te posebice, samovrednovanja kao prvog koraka u cilju unapređivanja kvalitete pojedinca, ustanove i sustava ranog odgoja.
kvaliteta sustava; kriteriji; organizacija koja uči; rani odgoj; (samo)vrednovanje.
nije evidentirano
engleski
(Self)-Evaluation in the Early Education System
nije evidentirano
quality of the system; criteria; learning organisation; early education; (self)-evaluation
nije evidentirano