Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 324671

Razlike u antropometrijskim obilježjima i motoričkim sposobnostima učenika urbanih i ruralnih sredina


Badrić, Marko; Petračić, Tin
Razlike u antropometrijskim obilježjima i motoričkim sposobnostima učenika urbanih i ruralnih sredina // Antropološki status i fizička aktivnost dece, omladine i odraslih : zbornik radova / Bala, Gustav (ur.).
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, 2007. str. 107-113 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Razlike u antropometrijskim obilježjima i motoričkim sposobnostima učenika urbanih i ruralnih sredina
(Difference between anthropometric characteristics and motor abilities of students in urban and rural area)

Autori
Badrić, Marko ; Petračić, Tin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Antropološki status i fizička aktivnost dece, omladine i odraslih : zbornik radova / Bala, Gustav - Novi Sad : Univerzitet u Novom Sadu, 2007, 107-113

Skup
Antropološki status i fizička aktivnost dece, omladine i odraslih

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 06.-07.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Učenici ; antropometrijska obilježja ; motoričke sposobnosti ; urbana i ruralna sredina
(Students ; anthropometric characteristics ; motor abilities ; urban and rural area)

Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od 312 učenica i učenika 5 – 8 razreda osnovnih škola. Uzorci su podijeljeni prema spolu te prema mjestu školovanja na subuzorak urbane i subuzorak ruralne sredine. Uspoređujući rezultate u antropološkim obilježjima utvrđene razlike prvenstveno se odnose na vrijednosti testa kojim procijenjujemo fleksibilnost, te nam one pokazuju više vrijednosti i kod učenica i kod učenika ruralnih područja. Kod testa kojim mjerimo tjelesnu masu dobili smo više vrijednosti kod učenica koje se školuju i žive u ruralnim sredinama. Ostale vrijednosti ne pokazuju nam značajnije razlike između subuzoraka definiranih temeljem mjesta školovanja. Razloge tome možemo tražiti u nekoliko pretpostavki. Svakako treba uzeti u obzir činjenicu da je tijekom nedavnog rata došlo do velikih migracija ovdašnjeg stanovništva koje su donekle poništile utjecaj životnih navika u urbanim i ruralnim sredinama te su vjerojatno utjecale i na dobivene rezultate. Stanovnici koji su ostali živjeti na ruralnim područjima odlučili su se za preuzimanje urbanih obrazaca življenja. Djeca koja žive u gradskim sredinama s obzirom na bolju materijalnu situaciju imaju otvoren pristup svim najnovijim informatičkim inovacijama koje omogućuju sedentarni način života. Sve ove činjenice doprinose stanju izjednačenosti rezultata u pogledu antropološkog statusa učenika koji žive u urbanim i ruralnim sredinama. U vezi s rezultatima ovog istraživanja koji nam donose određene putokaze za kvalitetnije ostvarenje prakse tjelesnog vježbanja, poduka o važnosti tjelesnog vježbanja s aspekta njegovog doprinosa zdravlju trebala bi biti primarna briga ne samo kineziologa već i škole kao institucije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Visoko učilište Algebra, Zagreb