Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri (CROSBI ID 348626)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Knjaz, Damir
Matković, Bojan
hrvatski
Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi efikasnost metoda učenja - analitičke, sintetičke, situacijske, u poduci košarkaške igre. Uzorak ispitanika činilo je 90 dječaka uzrasta od 9 do 10 godina, košarkaških početnika. Proveden je šestomjesečni program rada koji se razlikovao jedino prema navedenim metodama učenja između odabranih podskupina. Procjena efekata pojedinih metoda učenja provedena je uvidom u razvoj motoričkih sposobnosti, specifičnih motoričkih znanja - bazičnih elemenata košarkaške tehnike te uspješnosti u igri. Učinci programa analizirani su jednosmjernom i višesmjernom analizom varijance, a odnosi među varijablama utvrđeni su izračunavanjem korelacija te usporedbom razlika aritmetičkih sredina. Kineziološki program kojemu su bili podvrgnuti ispitanici, uključivao je tri košarkaška treninga tjedno te nastavu tjelesne i zdravstvene kulture. Tijekom trajanja programa došlo je do značajnih pozitivnih promjena, neovisno o metodi učenja u većini testova za procjenu motoričkih sposobnosti (izuzev testova za procjenu repetitivne snage i fleksibilnosti) te u svim testovima za procjenu specifičnih motoričkih znanja. Najveći pomaci kako kod većine elemenata košarkaške tehnike tako i kod uspješnosti u igri uočljivi su uvidom u rezultate grupe koja je trenirala sintetičkom metodom učenja. Analitička metoda pokazala se najprimjenjivijom kod usvajanja složenijih elemenata osnovne košarkaške tehnike, dok su pozitivni efekti situacijske metode bili u principu najmanje izraženi. Prema dobivenim rezultatima i provedenoj analizi može se zaključiti da je za populaciju djece, košarkaških početnika, u procesu učenja košarkaške igre najprimjenjivija sintetička metoda, dok bi se analitička metoda trebala primjenjivati u procesu učenja strukturalno složenih elemenata.
košarka ; metode učenja ; početnici ; djeca mlađe školske dobi
nije evidentirano
engleski
Evaluation of teaching methods in basketball game
nije evidentirano
basketball ; teaching methods ; beginners - children of youngerage group
nije evidentirano
Podaci o izdanju
293
22.04.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Zagrebu
Zagreb