Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri (CROSBI ID 348626)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Knjaz, Damir Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri / Matković, Bojan (mentor); Zagreb, Kineziološki fakultet u Zagrebu, . 2005

Podaci o odgovornosti

Knjaz, Damir

Matković, Bojan

hrvatski

Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri

Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi efikasnost metoda učenja - analitičke, sintetičke, situacijske, u poduci košarkaške igre. Uzorak ispitanika činilo je 90 dječaka uzrasta od 9 do 10 godina, košarkaških početnika. Proveden je šestomjesečni program rada koji se razlikovao jedino prema navedenim metodama učenja između odabranih podskupina. Procjena efekata pojedinih metoda učenja provedena je uvidom u razvoj motoričkih sposobnosti, specifičnih motoričkih znanja - bazičnih elemenata košarkaške tehnike te uspješnosti u igri. Učinci programa analizirani su jednosmjernom i višesmjernom analizom varijance, a odnosi među varijablama utvrđeni su izračunavanjem korelacija te usporedbom razlika aritmetičkih sredina. Kineziološki program kojemu su bili podvrgnuti ispitanici, uključivao je tri košarkaška treninga tjedno te nastavu tjelesne i zdravstvene kulture. Tijekom trajanja programa došlo je do značajnih pozitivnih promjena, neovisno o metodi učenja u većini testova za procjenu motoričkih sposobnosti (izuzev testova za procjenu repetitivne snage i fleksibilnosti) te u svim testovima za procjenu specifičnih motoričkih znanja. Najveći pomaci kako kod većine elemenata košarkaške tehnike tako i kod uspješnosti u igri uočljivi su uvidom u rezultate grupe koja je trenirala sintetičkom metodom učenja. Analitička metoda pokazala se najprimjenjivijom kod usvajanja složenijih elemenata osnovne košarkaške tehnike, dok su pozitivni efekti situacijske metode bili u principu najmanje izraženi. Prema dobivenim rezultatima i provedenoj analizi može se zaključiti da je za populaciju djece, košarkaških početnika, u procesu učenja košarkaške igre najprimjenjivija sintetička metoda, dok bi se analitička metoda trebala primjenjivati u procesu učenja strukturalno složenih elemenata.

košarka ; metode učenja ; početnici ; djeca mlađe školske dobi

nije evidentirano

engleski

Evaluation of teaching methods in basketball game

nije evidentirano

basketball ; teaching methods ; beginners - children of youngerage group

nije evidentirano

Podaci o izdanju

293

22.04.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Kineziološki fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Kineziologija