Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značaj računovodstvenih informacija za analizu uspješnosti ustanova visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 348499)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Budimir, Verica Značaj računovodstvenih informacija za analizu uspješnosti ustanova visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj / Vašiček, Vesna (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2006

Podaci o odgovornosti

Budimir, Verica

Vašiček, Vesna

hrvatski

Značaj računovodstvenih informacija za analizu uspješnosti ustanova visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj

Visoko obrazovanje predstavlja djelatnost od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku. Ulaganje države u visoko obrazovanje, funkcijski gledano, može se smatrati visoko produktivnom potrošnjom jer direktno doprinosi ekonomskom rastu zemlje. Hrvatska, kao zemlja sa statusom kandidata na svome putu priključenja u EU, između ostalih područja prilagodbe svojega zakonodavstva, obvezna je prilagoditi i svoje visoko obrazovanje europskim standardima. Jedno od temeljnih pitanja koje je potrebno ostvariti jest pitanje stvaranja sustava osiguranja kvalitete visokog obrazovanja. Da bi se osigurala kvaliteta visokog obrazovanja nužno je provesti vrednovanje i ocjenjivanje obrazovne ustanove. Važan su preduvjet osiguranja kvalitete visokog obrazovanja kvalitetne odluke. Za donošenje odluka o poslovanju ustanova visokog obrazovanja neophodna je odgovarajuća informacijska podloga. Znatan dio takvih informacija nastaje u računovodstvu i zapisan je u financijskim izvještajima. Financijski izvještaji za opću namjenu jesu primjerena, ali ne i dostatna podloga za analizu uspješnosti ustanova visokog obrazovanja u RH. Uz računovodstvene informacije, prikazane u obliku temeljnih financijskih izvještaja, za donošenje je kvalitetnih odluka u ustanovama visokog obrazovanja nužno definiranje relevantnog skupa pokazatelja uspješnosti. Mjerenje rezultata kroz pokazatelje uspješnosti jedini je pouzdan način razlikovanja uspjeha od neuspjeha. Mjerenje bi pokazatelja uspješnosti omogućilo ocjenjivanje ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti proračunskih korisnika u visokom obrazovanju u postupcima nadzora i revizije. Pokazatelji uspješnosti su značajni za uspješno upravljanje u visokom obrazovanju jer pružaju informacije korisne pri vrednovanju obavljanja poslova na polju troškova usluga, efikasnosti i dostignuća. Iskustva pokazuju da ono što se može izmjeriti, može se i učiniti. Sve navedeno je potrebno promatrati u ozračju rasta zahtijeva za zadovoljenjem javnih potreba uza sve ograničenije resurse što nameće imperativ ekonomičnog i racionalnog praćenja i trošenja proračunskih sredstava.

javni sektor; visoko obrazovanje; financiranje; kvaliteta; efikasnost; elemejti financijskih izvještaja; računovodstvena osnova; financijski izvještaji; analiza; pokazatelji uspješnosti; rezultat; cilj; ulazna veličina; izlazna veličina; nadzor; revizija; upravljanje; odluka

nije evidentirano

engleski

The Importance of Accaunting Informations for Performance Measurement of Higher Education Institutions in Croatia

nije evidentirano

public sector; higher education; finance; quality; efficiency; elements of the financial statements; basis of accounting; financial statements; analysis; performance indicators; outcome; objective; input; output; supervision; revision; management; decision

nije evidentirano

Podaci o izdanju

176

04.07.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija