Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 322681

Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom


Tomić, Diana
Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom // Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora : Knjiga sažetaka = 6th scientific conference with international participation Speech research : book of abstracts / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir (ur.).
Zagreb, Hrvatska: Filozofski fakultet ; Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 108-109 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom
(Vowel space of children with cochlear implant)

Autori
Tomić, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora : Knjiga sažetaka = 6th scientific conference with international participation Speech research : book of abstracts / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir - Zagreb, Hrvatska : Filozofski fakultet ; Hrvatsko filološko društvo, 2007, 108-109

ISBN
978-953-175-303-6

Skup
Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora (6 ; 2007)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.-08.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Vokalski prostor; umjetna pužnica; vizualni podražaj; zvučni podražaj
(Vowel space; cochlear implant; visual stimulus; acoustic stimulus)

Sažetak
Umjetna pužnica, kao napredno slušno pomagalo, pomaže pri boljoj percepciji i proizvodnji govora. Cilj ovog rada bio je odrediti formantske vrijednosti, odnosno voklaski prostor, djece s umjetnom pužnicom (UMP), te ih usporediti s formantskim vrijednostima djece s klasičnim slušnim pomagalima (SP) i s vrijednostima za čujuću djecu (KS). U istraživanju je sudjelovalo 47 ispitanika podijeljenih u tri skupine: skupina djece s umjetnom pužnicom (N=25, skupina djece s klasičnim slušnim pomagalom (N=11) i kontrolna skupina (N=21). Prosječna dob ispitanika po skupinama bila je 11, 8 (u skupinama UMP i KS) i 12, 8 godina (u skupini SP). Testiranje se sastojalo od pet vizualnih podražaja koji su bili prezentirani istovremeno i zvučnog podražaja koji je slijedio za vizualnim. Nakon što su dobila zvučni podražaj, djeca su trebala ponoviti i pokazati ono što su čula. Izmjereni su F1 i F2 za vokale hrvatskog jezika za one odgovore u kojima je podražaj točno izgovoren i pokazan. Vrijednosti formanata uprosječane su za svaku skupinu. Rezultati pokazaju da je vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom veći od vokalskog prostora djece s klasičnim slušnim pomagalima čije se vrijednosti formanata za sve vokale grupiraju u središnjem dijelu spektra. Najveće razlike među skupinama vide se za vrijednosti F2, koji je kod djece s klasičnim slušnim pomaglom nepokretan, dok je kod djece s umjetnom pužnicom bliži vrijednostima kontrolne skupine. Kod implantirane djece najveća odstupanja od čujuće populacije javljaju se kod niskih vokala /o/ i /u/, zbog problema u percepciji. Ipak, ukupni rezultati analize formanata pokazuju da su vrijednosti ispitanika s umjetnom pužnicom značajno bliže vrijednostima čujuće populacije od vrijednosti formanata ispitanika s klasičnim slušnim pomagalom. Općenito, osobe s ugrađenom umjetnom pužnicom zbog bolje slušne percepcije imaju i bolju proizvodnju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Vesna Mildner, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Diana Tomić, (299271)