Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model parkiranja u destinaciji gradskog turizma (CROSBI ID 348310)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Maršanić, Robert Model parkiranja u destinaciji gradskog turizma / Mrnjavac, Edna (mentor); Opatija - Ika, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, . 2007

Podaci o odgovornosti

Maršanić, Robert

Mrnjavac, Edna

hrvatski

Model parkiranja u destinaciji gradskog turizma

U procesu pružanja turističke usluge, smještaj vozila turista trebala bi biti važna karika u ukupnoj kvaliteti ponude turističke destinacije. Veliki broj hrvatskih destinacija nalazi se u situaciji da se narasle potrebe za pristupačnošću ne mogu kvalitetno zadovoljiti bez zahvata u postojeću komunalnu strukturu, kako u organizacijskom, tako i u tehničkom pogledu. Bilo da se dolazak turista obavlja organizirano kolektivnim prijevozom (uglavnom autobusima) ili pak individualno (osobnim automobilima), pojavljuje se nesklad između prometne potražnje i postojeće cestovne infrastrukture. Predmet istraživanja ove disertacije izraz je potrebe da se sukladno europskim i svjetskim tržišnim trendovima koji pokazuju pojačano zanimanje za gradske destinacije, grad Rijeka svojom turističkom ponudom nametne kao gradska turistička destinacija. Iz takve problematike i problema istraživanja determinira se i predmet istraživanja:  da je gradski turizam sve atraktivniji oblik turizma koji zaslužuje sveobuhvatno istraživanje u cilju utvrđivanja njegovih razvojnih mogućnosti ;  da je u cilju razvitka gradskog turizma potrebno rješavati promet u mirovanju, jer odgovarajuće rješavanje parkirališnih prostora i kapaciteta povoljno utječe na kvalitetu ponude destinacije gradskog turizma ;  da postoje modeli parkiranja primjereni gradskom turizmu, koje se međusobno razlikuju prema širini obuhvata problema kojeg rješavaju, veličini investicije i načinu investiranja i univerzalnosti primjene na destinacije ;  parkiralište se može analizirati kao sustav opsluživanja u kojem se primjenom teorije redova čekanja može utvrditi optimalan broj uslužnih mjesta (rampi) i potreban kapacitet na zatvorenim parkiralištima u destinacijama gradskog turizma. Problematika mirovanja vozila u destinacijama gradskog turizma odvija se u raskoraku između potrebe da se u vrijeme turističke sezone korisnicima osigura dovoljan broj parkirnih mjesta i činjenice da će u razdoblju izvan turističke sezone ti parkirališni prostori biti neiskorišteni. Dovoljan broj parkirnih mjesta pretpostavka je po kojoj bi turisti mogli kvalitetno uživati u turističkim sadržajima. Budući da je izgradnja parkirališta i pogotovo garažnih objekata vezana uz investiranje znatnog kapitala, a glavnina troškova eksploatacije ima fiksni karakter, izostajanje potražnje za parkiranjem izvan sezone sigurno vodi u gubitak poslovanja. Turistički tokovi, odnosno turistički promet značajan su čimbenik prilikom utvrđivanja optimalnog broja parkirališnih kapaciteta u destinacijama gradskog turizma. Pri tome je potrebno uočiti da je zadovoljavanje parkirališne potražnje turista jednako značajno za posjetitelje kao što su to i turističke usluge, jer ako nije moguće pronaći parkirno mjesto u primjerenom vremenu i na lokaciji koja je na prihvatljivoj udaljenosti od turističkog sadržaja posjetiteljima se onemogućava "konzumiranje" i potrošnja turističkih usluga ma kako one privlačne i kvalitetne bile.

parkiranje; parkirališna mjesta; model; parkirni modeli; destinacija; gradski turizam

nije evidentirano

engleski

The parking models in urban tourism destination

nije evidentirano

parking; parking lots; models; parking models; destination; urban tourism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

333

28.06.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za turistički i hotelski menadžment

Opatija - Ika

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport