Model parkiranja u destinaciji gradskog turizma (CROSBI ID 348310)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Maršanić, Robert
Mrnjavac, Edna
hrvatski
Model parkiranja u destinaciji gradskog turizma
U procesu pružanja turističke usluge, smještaj vozila turista trebala bi biti važna karika u ukupnoj kvaliteti ponude turističke destinacije. Veliki broj hrvatskih destinacija nalazi se u situaciji da se narasle potrebe za pristupačnošću ne mogu kvalitetno zadovoljiti bez zahvata u postojeću komunalnu strukturu, kako u organizacijskom, tako i u tehničkom pogledu. Bilo da se dolazak turista obavlja organizirano kolektivnim prijevozom (uglavnom autobusima) ili pak individualno (osobnim automobilima), pojavljuje se nesklad između prometne potražnje i postojeće cestovne infrastrukture. Predmet istraživanja ove disertacije izraz je potrebe da se sukladno europskim i svjetskim tržišnim trendovima koji pokazuju pojačano zanimanje za gradske destinacije, grad Rijeka svojom turističkom ponudom nametne kao gradska turistička destinacija. Iz takve problematike i problema istraživanja determinira se i predmet istraživanja: da je gradski turizam sve atraktivniji oblik turizma koji zaslužuje sveobuhvatno istraživanje u cilju utvrđivanja njegovih razvojnih mogućnosti ; da je u cilju razvitka gradskog turizma potrebno rješavati promet u mirovanju, jer odgovarajuće rješavanje parkirališnih prostora i kapaciteta povoljno utječe na kvalitetu ponude destinacije gradskog turizma ; da postoje modeli parkiranja primjereni gradskom turizmu, koje se međusobno razlikuju prema širini obuhvata problema kojeg rješavaju, veličini investicije i načinu investiranja i univerzalnosti primjene na destinacije ; parkiralište se može analizirati kao sustav opsluživanja u kojem se primjenom teorije redova čekanja može utvrditi optimalan broj uslužnih mjesta (rampi) i potreban kapacitet na zatvorenim parkiralištima u destinacijama gradskog turizma. Problematika mirovanja vozila u destinacijama gradskog turizma odvija se u raskoraku između potrebe da se u vrijeme turističke sezone korisnicima osigura dovoljan broj parkirnih mjesta i činjenice da će u razdoblju izvan turističke sezone ti parkirališni prostori biti neiskorišteni. Dovoljan broj parkirnih mjesta pretpostavka je po kojoj bi turisti mogli kvalitetno uživati u turističkim sadržajima. Budući da je izgradnja parkirališta i pogotovo garažnih objekata vezana uz investiranje znatnog kapitala, a glavnina troškova eksploatacije ima fiksni karakter, izostajanje potražnje za parkiranjem izvan sezone sigurno vodi u gubitak poslovanja. Turistički tokovi, odnosno turistički promet značajan su čimbenik prilikom utvrđivanja optimalnog broja parkirališnih kapaciteta u destinacijama gradskog turizma. Pri tome je potrebno uočiti da je zadovoljavanje parkirališne potražnje turista jednako značajno za posjetitelje kao što su to i turističke usluge, jer ako nije moguće pronaći parkirno mjesto u primjerenom vremenu i na lokaciji koja je na prihvatljivoj udaljenosti od turističkog sadržaja posjetiteljima se onemogućava "konzumiranje" i potrošnja turističkih usluga ma kako one privlačne i kvalitetne bile.
parkiranje; parkirališna mjesta; model; parkirni modeli; destinacija; gradski turizam
nije evidentirano
engleski
The parking models in urban tourism destination
nije evidentirano
parking; parking lots; models; parking models; destination; urban tourism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
333
28.06.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za turistički i hotelski menadžment
Opatija - Ika