Optimizacija prometnih tokova na ulazu u parkiralište primjenom teorije redova čekanja (CROSBI ID 136387)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Krpan, Ljudevit ; Maršanić, Robert
hrvatski
Optimizacija prometnih tokova na ulazu u parkiralište primjenom teorije redova čekanja
Teoriju reda čekanja moguće je primijeniti i na sustav parkirnog prostora. U ovom se radu, primjenom teorije redova čekanja, analizira da li, temeljem prometne potražnje za ulaskom u parkiralište, kapacitet ulaznih terminala na parkiralištu „ Delta“ (sa zatvorenim sustavom naplate) u gradu Rijeci zadovoljava prometne potrebe. Bitno je, pritom, naglasiti da se nisu analizirala ograničenja uzrokovana limitiranim brojem parkirnih mjesta, te su proračuni razine uslužnosti ulaznih terminala izračunavani neovisno o broju parkirnih mjesta. Prema klasifikaciji problema redova čekanja ovdje se radi o sustavu s čekanjem i ograničenim brojem jedinica u redu čekanja s oznakom, prema Kendallovoj notaciji, M/M/S/16. Temeljem izračuna zaključeno je da su postojeća, dva ulazna terminala optimalan broj obzirom na intenzitet dolazaka vozila na parkiralište te obzirom na njihovo vrijeme opsluživanja prilikom ulaska vozila.
promet; parking; matematičke metode; red čekanja; opsluživanje
nije evidentirano
engleski
Optimization of traffic flows at parking area entry point by applying the queueing theory
nije evidentirano
traffic; parking; mathemathical methods; queueing; service
nije evidentirano