Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učitelji i uvođenje poduzetničke kompetencije u osnovne škole (CROSBI ID 532908)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Domović, Vlatka ; Baranović, Branislava ; Štibrić, Marina Učitelji i uvođenje poduzetničke kompetencije u osnovne škole // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Competences and Teacher Competence / Babić, Nada (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University, 2007. str. 175-181-x

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka ; Baranović, Branislava ; Štibrić, Marina

hrvatski

Učitelji i uvođenje poduzetničke kompetencije u osnovne škole

Obrazovanje, osobito obvezno, odgovorno je za razvoj ključnih kompetencija koje su potrebne za kvalitetan život i koje omogućavaju svakom pojedincu snalaženje u kompleksnim životnim situacijama. Jedna od osam ključnih kompetencija koje čine tzv. Europski referentni kompetencijski okvir je i poduzetnička kompetencija. Važnost poduzetništva kao ključne kompetencije prepoznata je i u hrvatskim strateškim obrazovnim dokumentima pa se predviđa uvođenje obrazovanja za poduzetništvo od predškolskoga odgoja, osnovne škole do visokoga obrazovanja i obrazovanja odraslih. U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja kojim se nastojalo ustanoviti mišljenje učitelja i nastavnika o sadašnjem stanju, pretpostavkama i načinu uvođenja poduzetničke kompetencije u osnovne škole u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na uzorku od 25 osnovnih škola iz različitih regija u Hrvatskoj. U njemu je sudjelovalo 324 učitelja razredne nastave i predmetnih nastavnika. Analizirani podaci pokazuju da više od tri četvrtine ispitivanih nastavnika podupire ideju o potrebi uvođenja poučavanja ove kompetencije u obvezno obrazovanje u Hrvatskoj, pri čemu se većina od njih zalaže za poučavanje poduzetništva kao kroskurikularne teme. Većina nastavnika smatra da nisu dovoljno osposobljeni za razvijanje ove kompetencije kod učenika. Znanja i vještine učitelja i nastavnika potrebne za poučavanje poduzetničke kompetencije uglavnom nisu dovoljno razvijene tijekom inicijalnog obrazovanja, a također izostaju u stručnom usavršavanju. Prikazani podaci s jedne strane sugeriraju razumijevanje potrebe za uvođenjem poduzetničkog obrazovanja u osnovno obrazovanje, ali s druge strane nedovoljnu osposobljenost učitelja i nastavnika za razvoj poduzetničke kompetencije učenika. To jasno pokazuje potrebu uvođenja poduzetničke kompetencije u programe inicijalnog obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja učitelja.

poduzetnička kompetencija; osnovne škole; učitelji razredne nastave; predmetni nastavnici

nije evidentirano

engleski

Teachers and entrepreneurship competence in primary school

nije evidentirano

entrepreneurial competence; primary schools; class teachers; subject teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175-181-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kompetencije i kompetentnost učitelja / Competences and Teacher Competence

Babić, Nada

Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University

978-953-6965-11-3

Podaci o skupu

Kompetencije i kompetentnost učitelja / Competences and Teacher Competence

predavanje

18.04.2007-19.04.2007

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija