Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 320423

Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu


Orlić, Petra; Brdar, Ingrid
Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu // Psihologijske teme, 16 (2007), 1; 99-120 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu
(School failure coping patterns, light drugs consumption and extracurricular activities of high school students)

Autori
Orlić, Petra ; Brdar, Ingrid

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 16 (2007), 1; 99-120

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Suočavanje sa stresom; lake droge; aktivnosti u slobodnom vremenu
(Coping with stress; light drugs; extracurricular (free time) activities; adolescents)

Sažetak
Cilj rada bio je provjeriti klasifikaciju ispitanika u grupe s obzirom na različite obrasce suočavanja s akademskim stresom, a potom usporediti dobivene grupe prema nekim obilježjima (školski uspjeh, samopoštovanje i anksioznost, način provođenja slobodnog vremena i konzumacija nekih opojnih sredstava). U ispitivanju je sudjelovalo 270 učenika (75 muških i 192 ženska ispitanika) srednjih škola, prosječne dobi 17.19 godina. Učenici se klasificiraju u četiri grupe ovisno o načinu suočavanja s akademskim stresom. Prva grupa obuhvaća učenike koji su najviše skloni zaboravljanju kao načinu suočavanja sa stresom. Oni najviše konzumiraju alkohol, iako je razlika značajna samo u odnosu na grupu Problem i podrška, a loša ocjena za njih je manje stresna nego za većinu učenika. Učenici iz druge grupe u stresnoj su situaciji usmjereni na rješavanje problema i traženje socijalne podrške. Oni imaju najviše samopoštovanje, najmanje konzumiraju alkohol i lake droge, a više slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu ili druženju s braćom i sestrama. Treća grupa obuhvaća učenike koji malo koriste bilo koju strategiju suočavanja sa stresom. Njima je loša ocjena nije jako stresna, nemaju visoku anksioznost i imaju dosta visoko samopoštovanje. U slobodno se vrijeme najviše bave sportom, najmanje izlaze i malo vremena posvećuju kulturi. Za učenike u četvrtoj grupi koji najviše koriste emocijama usmjereno suočavanje i traže podršku, dobivanje loše ocjene najviše je stresno. Imaju najvišu anksioznost i najmanje samopoštovanje, najviše konzumiraju lake droge i dosta puše. U slobodno vrijeme najviše izlaze od svih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Ingrid Brdar, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Ingrid Brdar, (88895)
Petra Anić, (294396)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • EBSCO