Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 320012

Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju


Hajncl, Ljerka; Takšić, Vladimir
Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju // Psihologija i nasilje u suvremenom društvu / Vladimir Kolesarić (ur.).
Osijek: Sveučilište u Osijeku, Filozofski fakultet, 2007. str. 205-215


Naslov
Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju
(Positive effects of emotional intelligence and skills in school and the organizational context)

Autori
Hajncl, Ljerka ; Takšić, Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Psihologija i nasilje u suvremenom društvu

Urednik/ci
Vladimir Kolesarić

Izdavač
Sveučilište u Osijeku, Filozofski fakultet

Grad
Osijek

Godina
2007

Raspon stranica
205-215

ISBN
650106

Ključne riječi
Emocionalna inteligencija, pozitivni efekti, emocionalne vještine, školsko okruženje, organizacijsko okruženje
(Emotional intelligence, emotional skills, positive effects, school context, organizational context)

Sažetak
Prošlo je već više od desetljeća i pol od pojave pojma emocionalne inteligencije u psihološkoj literaturi. Ona uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja svojih i tuđih emocija i raspoloženja i formiranje znanja o njima što će osobi koristiti za predviđanje budućih ponašanja, te da bi se efikasnije mogli riješiti eventualni problemi i adekvatno reguliralo ponašanje. Okruglim stolom vođenim o temi « ; Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještine u školskom i organizacijskom okruženju» ; željelo se ukazati na potrebu proučavanja i razvoja emocionalne inteligencije tijekom ranog obiteljskog odgoja, potrebu emocionalnog učenja u osnovnom i srednjem školovanju, te na pozitivne učinke treninga za razvoj emocionalnih sposobnosti tijekom radnog vijeka. Istraživanja ukazuju na to da učiti djecu opažanju, razumijevanju i regulaciji svojih emocija donosi napredak u rješavanju socijalnih problema, emocionalnom razumijevanju te kognitivnim vještinama vezanim za socijalno planiranje i impulzivnost, a djeca također pokazuju smanjenu razinu problematičnih ponašanja i veću razinu adaptivnih ponašanja. Mnogi programi učenja emocionalnih vještina integrirani su u školski kurikulum i usmjereni su na to da omogućavaju učenicima intenzivna i trajna iskustva izgradnje vještina emocionalne inteligencije. Odvajajući emocionalnu inteligenciju od drugih crta ličnosti i od klasične inteligencije, bilo je moguće analizirati stupanj u kojem će emocionalna inteligencija nezavisno doprinositi poslovnim kompetencijama. Rezultati ispitivanja prognostičke valjanosti pokazuju da će u određenoj aktivnosti pojedinac biti uspješan i bez visoke emocionalne inteligencije, dok će u nekoj drugoj, emocionalna inteligencija biti nužan uvjet uspješnosti. Jedinstven je zaključak da je emocionalna inteligencija važna za rukovoditelje koji su u direktnom kontaktu s radnicima. Naglašavanje važnosti emocionalne inteligencije za prilagođeno fukcioniranje pojedinca svakako pripada toj potrazi za pozitivnim u ljudskom funkcioniranju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije (Vladimir Takšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka