Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Primjeri jednostavnog liturgijskog višeglasja iz Hrvatske u europskom kontekstu (CROSBI ID 136061)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Breko Kustura, Hana Primjeri jednostavnog liturgijskog višeglasja iz Hrvatske u europskom kontekstu // Arti musices : hrvatski muzikološki zbornik, 39/1 (2008), 1; 3-33

Podaci o odgovornosti

Breko Kustura, Hana

hrvatski

Primjeri jednostavnog liturgijskog višeglasja iz Hrvatske u europskom kontekstu

Korpus dvoglasnih napjeva jednostavnog viseglasja iz hrvatskih regija obuhvaca relativno veliku skupinu od oko stotinu napjeva, od cega najveci dio pripada ciklusima dvoglasnih misa ciju kontinuiranu prisutnost pratimo u glazbeno- liturgijskim knjigama obalnog podrucja sve do kraja 18.-19. st. Ovaj je rad nastao kao nastavak istrazivanja i preliminarnog inventara izvora sto ga je 1993. objavio Rudolf Flotzinger, a cilj mu je predstaviti konkretne notne primjere odabranih napjeva u svjetlu novih komparativnih spoznaja. Nakon uvida u historiografiju pojma tzv. jednostavnog viseglasja, autorica posebnu paznju posvecuje novoj analizi dvaju najstarijih primjera iz Hrvatske: zadarskom Sanctusu iz 13. stoljeca u svjetlu nove sondaze njegova tropa, te skupini od pet napjeva Benedicamus domino iz dominikanskog samostana u Starom Gradu (otok Hvar) nalazeci konkretne argumente za smjestanje ovih napjeva u kontekst srodnih talijanskih izvora polifonie semplice. Primjeri misnih stavaka iz samostana benediktinki u Cresu, te napjevi iz kantuala franjeva ckog samostanu u Zadru (Divnic) iz 17. stoljeca potvrduju tezu da je ociti razlog tako dugog trajanja srednjovjekovnog nacina gradnje dvoglasnog stavka upravo u socioloskom konktestu kojemu ovi napjevi pripadaju. Naime, monasticke zajednice franjevaca, dominikanaca i benediktinaca namjerno su njegovale i stvarale nove napjeve vjerne starom srednjovjekovnom nacinu gradnje stavka, prilagodujuci time repertoar napjeva lokalnim potrebama.

jednostavno višeglasje ; Zadarski tropirani Sanctus (13.st.) ; hvarski napjevi Benedicamus domino (15./16.st.) ; Tota pulchra es iz kantuala fra Frane Divnića (Zadar) ; dvoglasni Requiem iz Cresa (18.st)

nije evidentirano

engleski

Examples of the Simple Liturgical Polyphony from Croatia in European Context

nije evidentirano

Simple Polyphony ; Troped Sanctus from Zadar (13th Cent.) ; Benedicamus domino chants from Hvar (15th/16th Cent.) ; Tota pulchra es from Manuscript by Friar Frane Divnic in Zadar (17th Cent.) ; Two-Part Requiem from Cres (18th Cent.)

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39/1 (1)

2008.

3-33

objavljeno

0587-5455

1848-9303

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost