Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The Influence of Deviation of Pitot-static Instrument Indication due to Change in Navigation Parameters of Flight (CROSBI ID 348101)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Novak, Doris The Influence of Deviation of Pitot-static Instrument Indication due to Change in Navigation Parameters of Flight / Bucak, Tino (mentor); Zagreb, Hrvatska, Fakultet prometnih znanosti, . 2007

Podaci o odgovornosti

Novak, Doris

Bucak, Tino

engleski

The Influence of Deviation of Pitot-static Instrument Indication due to Change in Navigation Parameters of Flight

Greške koje se javljaju kod klasičnih mjernih instrumenata spojenih na pitot-statičku instalaciju utječu na točnost i pouzdanost pokazivanja osnovnih navigacijskih elemenata potrebnih za sigurno odvijanje leta. Uz to instrumenti su baždareni na uvjete i odnose Međunarodne standardne atmosfere što je u realnim uvjetima rijetkost te također generira određenu grešku. Ukoliko se greške instrumenata i ugradbene greške uzmu kao konstantna vrijednost temeljem kalibranih podataka, moguće je determinirati metodičku grešku koja se javlja zbog načina mjerenja određenih parametara, odnosno njezin odnos sa promjenom brzine i visine leta zrakoplova te stohastičku veličinu odstupanja od teorijski proračunatih vrijednosti temeljem egzaktnih mjerenja u toku samog leta. Analiza grešaka i određivanje zakonitosti promjene i odstupanja induciranih parametara od stvarnih i proračunatih vrijednosti ovisi o mnogobrojnim čimbenicima i uvjetima koji su međusobno funkcionalno povezani. U radu je sadržan teorijski osvrnuti na svakog od njih, a njihovu funkcionalnu međuovisnost prikazana je u rezultatima analize izmjerenih podataka. Komparativnom analizom izmjerenih parametara tokom leta pomoću sustava senzora na zrakoplovu i pomoću GPS uređaja te teorijskim proračunima elemenata dobivenih sukladno izmjerenim veličinama pokušalo se odrediti te prikazati stohastičke i funkcionalne zakonitosti odstupanja i promjene stvarne brzine leta zrakoplova s promjenama visine i brzine leta, instrumentalne brzine leta zrakoplova u odnosu na stvarnu brzinu promjenom brzine i visine leta te standardne barometarske visine leta u odnosu na apsolutnu visinu. Sa stajališta znanstvene metodologije očekivani doprinos je u smislu interdisciplinarnog pristupa i poimanja sigurnosnog aspekta, te ekonomičnije i pouzdanije eksploatacije zračnog prometa. Obzirom da u Republici Hrvatskoj, prema mojim spoznajama, nisu bila provedena ovakva istraživanja očekivani doprinos je u utvrđivanju zakonitosti promjene odnosno veličini grešaka i odstupanja vrijednosti navigacijskih elemenata mjerenih pitot-statičkom instalacijom na zrakoplovu u realnim uvjetima leta. Ovakvim modelom omogućilo bi se precizno znanstveno definiranje stohastičkih pojava grešaka pokazivanja vrijednosti navigacijskih elemenata leta što bi uvelike pomoglo preciznosti proračuna i provedbe navigacijskih i ostalih letova što se ponajprije očituje u racionalizaciji resursa (ušteda vremena trajanja leta i količine utrošenog goriva).

flight parameters; pitot-static system

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

137

24.09.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika