Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 317914

Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi


Prskalo, Ivan
Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi // Odgojne znanosti / Eudcational Sciences, 9 (2007), 2(14); 319-331 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi
(Kinesiological activities and the free time of young school-age children)

Autori
Prskalo, Ivan

Izvornik
Odgojne znanosti / Eudcational Sciences (1332-0000) 9 (2007), 2(14); 319-331

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Kineziološka aktivnost; slobodno vrijeme; učenici; primarno obrazovanje
(Kinesiological activity; free time; children; primary education)

Sažetak
Istraživanje na uzorku od ukupno 287 učenica i učenika od 1. do 4. razreda osnovnih škola (dobi 7 -10 godina) pokazalo je zabrinjavajuće nisku frekvenciju odgovora koji predmet tjelesna i zdravstvena kultura po značaju stavljaju na prvo mjesto po značaju za budući život (13%) dok je preferencija tog predmeta nešto viša (37%). Provedba slobodnog vremena u nekoj karakterističnoj statičnoj aktivnosti je značajno viša (27%) nego u nekoj kineziološkoj aktivnosti (17%). Kako današnju civilizaciju označava prekomjerna težina, živčana napetost što je sve više prisutno i u mladih situacija je tim ozbiljnija. Slobodno vrijeme djece i mladeži sve se više koristi za aktivnosti kojima nije potreban gotovo nikakav mišićni napor. Spol je presudan čimbenik kod preferencije predmeta i procjene njegova značaja a dobne razlike unekoliko utječu na izbor provedbe slobodnog vremena i sudjelovanje u izvanškolskim kineziološkim aktivnostima. Pri tome u školi u izvannnastavnim aktivnostima je značajno manji broj djece nego u izvanškolskim. To samo po sebi ne bi bio problem ako nije pokazatelj nespremnosti škole da udovolji potrebama djece u potpunosti. Tjelesno vježbanje stvara ravnotežu u mnogim fiziološkim regulacijskim i funkcionalnim mehanizmima. Današnje spoznaje potvrđuju da se sustavnim, znanstveno utemeljenim vježbanjem bitno može utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja već u znatnoj mjeri i na kognitivne funkcije te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju mladih na varijabilne uvjete života i rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Ivan Prskalo, (236980)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Linguistics and language Behavior Abstracts