Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 317878

Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije


Nikša Nikola Šoljan
Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 411-440 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije
(Taxonomy of world-wide developments in education: towards (de)construction of pedagogy)

Autori
Nikša Nikola Šoljan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 411-440

Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske - Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.-21.09.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Društva znanja; cjeloživotno obrazovanje; obrazovne politike; reforme obrazovanja; privatizacija obrazovanja; standardizacija obrazovanja; internacionalizacija obrazovanja; Bolonjski proces; (de)konstrukcija pedagogije
(Knowledge societies; life-long education; educational poltics; education reforms; privatization of education; standardization of education; internalization of education; Bologna process; (de)construction of pedagogy)

Sažetak
U ovom radu analizirano je nekoliko razvoja u obrazovanju koji su znakoviti za pojedine zemlje, regije ili svijet u cjelini. Posebno su analizirani sljedeći razvoji: vrijednost obrazovanja i to kvalitetnog obrazovanja ; obrazovne politike i sve veći značaj metapolitičkih odluka ; dominantni obrasci reformi obrazovanja ; procesi privatizacije obrazovanja ; dvojbe standardizacije obrazovanja ; internacionalizacija obrazovanja ; Bolonjski proces te utjecaj svjetskih razvoja u obrazovanju na (de)konstrukciju pedagogije kao znanosti i prakse odgoja i obrazovanja. Izbor analiziranih razvoja obavljen je prema osobnom uvidu autora. Zasigurno bi koji drugi autor suvremene svjetske razvoje u obrazovanju vidio na ponešto drukčiji način. To stoga što su izbori uvijek pitanje osobnih autorovih pristupa i preferencija. Analiza pojedinih razvoja izvedena je na način koji nije zaobišao stanje stvari u području hrvatskog obrazovanja. Naime, redovito se u radu svjetske razvoje vezivalo za hrvatski nacionalni kontekst. Takav pristup pridonio je stvaranju slike o hrvatskom obrazovanju u međunarodnom prostoru.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Neven Hrvatić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb