Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 317448

Evaluacija programa aktivna/efikasna škola na uzorku učitelja


Ljubin, Tajana; Bratko, Denis; Matijević, Milan
Evaluacija programa aktivna/efikasna škola na uzorku učitelja // Školski vjesnik, 49 (2000), 1; 5-19 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Evaluacija programa aktivna/efikasna škola na uzorku učitelja
(Evaluation of Curriculum "active /efficient school")

Autori
Ljubin, Tajana ; Bratko, Denis ; Matijević, Milan

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 49 (2000), 1; 5-19

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Kurikulum ; ativna škola ; učitelji ; osnovna škola
(Curriculum ; active school ; teachers ; elementary school)

Sažetak
U razdoblju 1994. - 1999. u osnovnim školama u Hrvatskoj proveden je projekt edukacije učitelja pod nazivom Aktivna / efikasna škola, kojem je bio cilj implementacija nastave orijentirane na učenika. Rezultati su pokazali da učitelji eksperimentalnih škola u većoj mjeri primjenjuju strategije poučavanja iz programa Aktivna/efikasna škola: tijekom nastave više se razgovara sjedeći u krugu, radi u grupama i učenici češće mogu izabrati problem koji će proučavati. Učitelji eksperimentalnih škola u odnosu na učitelje kontrolnih škola ne razlikuju se u procjeni karakteristika škola, procjeni važnosti pojedinih poželjnih karakteristika i ocjeni odnosa učenika prema školi. No, u odnosu na učitelje kontrolnih škola, učitelji eksperimentalnih škola su značajno zadovojniji školom. Procjenjuju da su njihovi učenici u manjoj mjeri ekstrinzično motivirani za učenje. nadalje, u visokoj mjeri ocjenjuju da program Aktivna / efikasna škola ima različite pozitivne karakteristike te da razvija poželjne osobine učenika, kao i prijateljski odnos sudionika u nastavi. Rezultatima težinu daje i sukladnost s rezultatima dobivenim na uzorku roditelja i učenika. Zaključno, evaluacija na uzorku učitelja upućuje da kurikulum Aktivna /efikasna škola pokazuje neke prednosti u odnosu na standardni kurikulum, kakav se uobičajeno provodi u osnovnim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb