Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza (CROSBI ID 135174)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Prpić, Martina ; Miličević, Filip
hrvatski
Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza
U sklopu provedbe nacionalnih ispita 2006. godine provedeno je istraživanje o mišljenjima nastavnika. U jednom dijelu upitnika nastavnici su zamoljeni da iznesu svoje komentare o nacionalnim ispitima i iskustvu rada u školstvu. Važnost nastavnika je sagledana u kontekstu teorije ljudskog kapitala. Iskustvo, promišljanja i stavovi nastavnika predstavljaju doprinos razvoju kvalitete obrazovnog sustava, ali i doprinos što boljem uvođenju sustava vanjskog vrednovanja. Rezultati kvalitativne analize upućuju na generalno pozitivan stav prema uvođenju nacionalnih ispita i državne mature. Ipak neke primjedbe zajedničke su svim nastavnicima i često se pojavljuju u komentarima. Smatraju da informacije o ispitima trebaju dobiti na vrijeme te predlažu usklađivanje ispita s udžbenicima i programom. Više primjedbi nalazimo kod komentiranja uvjeta rada. Izraženo je nezadovoljstvo preopširnim nastavnim programima, prevelikim razrednim odjelima, slabom tehničkom opremljenošću škola, slabim ili različitim predznanjem učenika koji se upisuju u gimnazije. Zajednički je stav nastavnika da su nacionalni ispiti iskorak prema podizanju kvalitete obrazovnog sustava.
obrazovanje ; nacionalni ispiti ; ljudski kapital ; mišljenja nastavnika ; kvalitativna analiza ; vanjsko vrednovanje
nije evidentirano
engleski
Teachers' opinions on the National Exams: Qualitative analysis
nije evidentirano
education ; national exams ; human capital ; teachers' opinions ; qualitative analysis ; external evaluation
nije evidentirano