Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čimbenici razumijevanja kod čitanja učenika osnovne škole u Hrvatskoj i Sloveniji (CROSBI ID 531884)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Pečjak, Sonja ; Rončević, Barbara ; Bajšanski, Igor Čimbenici razumijevanja kod čitanja učenika osnovne škole u Hrvatskoj i Sloveniji // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Gordana Keresteš, Irma Brković i Ana Butković (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 102-x

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Pečjak, Sonja ; Rončević, Barbara ; Bajšanski, Igor

hrvatski

Čimbenici razumijevanja kod čitanja učenika osnovne škole u Hrvatskoj i Sloveniji

Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi relativan doprinos kognitivnih i motivacijskih čimbenika objašnjenju razumijevanja pri čitanju učenika osnovne škole u Hrvatskoj i Sloveniji. U istraživanju su sudjelovali učenici 4. razreda (176 iz Hrvatske i 187 iz Slovenije) i učenici 8. razreda (243 iz Hrvatske i 229 iz Slovenije). Ispitano je razumijevanje narativnog i ekspozitornog teksta i vještina sažimanja, te su primijenjeni test rječnika, upitnik metakognitivnog znanja o čitanju, upitnik motivacije za čitanje i upitnik emocija pri čitanju. Stupnjevita regresijska analiza je pokazala da na uzorku učenika 4. razreda kognitivni čimbenici (rječnik, vještina sažimanja i metakognitivno znanje) objašnjavaju 33% odnosno 37% varijance (hrvatski vs. slovenski uzorak) razumijevanja ekspozitornog teksta, te 35% odnosno 10% varijance (hrvatski vs. slovenski uzorak) razumijevanja narativnog teksta. Motivacijske varijable objašnjavaju još 10% varijance odnosno 4 % varijance (hrvatski vs. slovenski uzorak) razumijevanja ekspozitornog teksta, te 3 % odnosno 19 % varijance (hrvatski vs. slovenski uzorak) razumijevanja narativnog teksta. Najvažniji prediktor razumijevanja bio je rječnik od kognitivnih varijabli, te percepcija čitanja kao teške aktivnosti od motivacijskih varijabli. Na uzorku učenika 8. razreda kognitivni čimbenici objašnjavaju 33% odnosno 13% varijance (hrvatski vs. slovenski uzorak) razumijevanja ekspozitornog teksta, te 26% odnosno 19% varijance (hrvatski vs. slovenski uzorak) razumijevanja narativnog teksta. Motivacijske varijable objašnjavaju još 4 % odnosno 10 % varijance (hrvatski vs. slovenski uzorak) razumijevanja ekspozitornog teksta, te 12 % odnosno 5 % varijance (hrvatski vs. slovenski uzorak) razumijevanja narativnog teksta. Najvažniji prediktor razumijevanja u 8. razredu bio je također rječnik od kognitivnih varijabli, te interes za čitanje od motivacijskih varijabli. Razlike u važnosti pojedinih prediktora razumijevanja između dva uzorka objašnjavaju se različitim iskustvom tijekom obrazovanja.

čitanje; rječnik; metakognicija; strategije; motivacija

nije evidentirano

engleski

Factors of reading comprehension in elementary-school students in Croatia and Slovenia

nije evidentirano

reading; vocabulary; metacognition; strategies; motivation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

102-x.

2007.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-175-302-9

Podaci o matičnoj publikaciji

18. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Gordana Keresteš, Irma Brković i Ana Butković

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

13.12.2007-15.12.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija