Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 314440

Samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija za budući rad u praksi


Huić, Aleksandra; Ricijaš, Neven; Branica, Vanja
Samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija za budući rad u praksi // 13. godinšnja konferencija hrvatskih psihologa: "Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja" / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek, 2005. str. 93-94 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija za budući rad u praksi
(Self-evaluation of competencies of helping professions students for future practical work)

Autori
Huić, Aleksandra ; Ricijaš, Neven ; Branica, Vanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
13. godinšnja konferencija hrvatskih psihologa: "Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja" / Kolesarić, Vladimir - Osijek, 2005, 93-94

Skup
13. godinšnja konferencija hrvatskih psihologa: "Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.-15.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Pomagačke profesije; kompetencije; studenti
(Helping professions; competencies; students)

Sažetak
U radu su iznijeti rezultati preliminarnog ispitivanja samoprocjene kompetentnosti studenata nekih pomagačkih struka za budući psihosocijalni rad. Sudjelovalo je ukupno 115 studenata četvrte godine studija, od čega 39 studenata psihologije, 44 studenta socijalnog rada i 32 studenta socijalne pedagogije. Sudionici su ispunjavali instrument konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Prikupljeni su podaci o zadovoljstvu općim i specifičnim znanjima i vještinama stečenima na fakultetu, studentskoj praksi, volontiranju te pojedinim interesima za budući rad. Osim toga, primijenjena je i skala percipirane nekompetentnosti (Bezinović, 1988), te preliminarna verzija skale percepcipirane kompetentnosti za budući rad u praksi. Sudionici su procjenjivali koliko su sigurni da mogu uspješno obavljati pojedine aktivnosti vezane uz psihosocijalni rad (zajedničke stručnjacima sve tri ispitivane struke). Na osnovu dobivenih rezultata općenito možemo reći da su studenti zadovoljni znanjima i vještinama stečenima na fakultetu. Od ukupnog broja studenata njih 47% bilo je ili jest uključeno u neki oblik volonterskog rada, te smatraju kako im je to iskustvo omogućilo stjecanje novih vještina za rad. Rezultati dobiveni skalom percipirane nekompetentnosti pokazuju kako se studenti osjećaju kompetentnima za rješavanje općih životnih problema. Rezultati na skali osjećaja kompetentnosti za budući rad u praksi komentirani su na temelju sadržajne kategorizacije čestica. Osim toga, komentirane su i razlike između navedene tri studijske grupe s obzirom na varijable zadovoljstva stečenim znanjima i vještinama, volontiranja te osjećaja kompetentnosti za budući rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb