Komparativna analiza hrvatskog turizma u konkurentskom okruženju europskog Sredozemlja (CROSBI ID 347827)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Hendija, Zvjezdana
Prof.dr.sc. Boris Pirjevec
hrvatski
Komparativna analiza hrvatskog turizma u konkurentskom okruženju europskog Sredozemlja
Disertacijom se pokazalo da je unatoč nepovoljnim zbivanjima za Hrvatsku, koja su kulminirala u posljednjem desetljeću dvadesetog stoljeća, turizam u zemlji ipak imao trend rasta i oporavka, posebno uočljiv od početka novog tisućljeća. Situacija na receptivnim i emitivnim europskim turističkim tržištima vezana uz Sredozemlje se mijenja, te najveći konkurenti Hrvatske ostvaruju bolje rezultate u turizmu od nas. Dakako, orijentacija na tradicionalne goste i njihove sklonosti, ali i njihova kupovna moć na putovanjima pozicionira Hrvatsku na današnje mjesto. Iako se na europskim emitivnim tržištima zbog socio-ekonomskih, tehnoloških i društvenih promjena ističu mnogi novi zahtjevi kojima mora udovoljiti receptivno tržište, Sredozemlje je i nadalje najprivlačnija europska receptivna turistička destinacija. Položaj Hrvatske u sljedećem razdoblju nije uvjetovan samo predviđanjima budućeg rasta europskog turizma, već i vlastitim aktivnostima na repozicioniranju i prepoznatljivosti turističke destinacije. Ne može se pritom zanemariti vrlo važna uloga države u kreiranju i provođenju turističke politike, kao ni marginalizirati nezaobilazna globalizacija turističkih tijekova na našim područjima. Najveći konkurenti Hrvatske oba su navedena bitna činitelja iskoristili i, unatoč našim komparativnim prednostima i tradicionalnim gostima zauzeli poziciju ispred Hrvatske na Sredozemnom turističkom tržištu.
hrvatski turizam; turizam u Sredozemlju; trendovi u turizmu; tržišna analiza; matrica rasta i tržišnih udjela
nije evidentirano
engleski
The comparative analysis of Croatian tourism in the competitive environment of the European Mediterranean
nije evidentirano
Croatian tourism; tourism in the Mediterranean region; tourism trends; market analysis; growth share matrix
nije evidentirano
Podaci o izdanju
436
18.01.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb